اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

تجهیز 9 بیمارستان آذربایجان‌شرقی به دستگاه‌های دیجیتال رادیولوژی

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ‌9 بیمارستان آذربایجان‌شرقی به دستگاه‌های جدید دیجیتال رادیولوژی مجهز شدند که چهار بیمارستان در تبریز هستند.

تجهیز  9 بیمارستان آذربایجان‌شرقی به دستگاه‌های دیجیتال رادیولوژی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا صادق‌پور ظهر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی رادیولوژی در جمع خبرنگاران بر توسعه حمایت‌های صنفی از پرتوکاران و رادیولوژیست‌ها تاکید کرد.
وی اظهار داشت: پرتو کاران و رادیولوژیست‌ها در زمینه فعالیت صنفی خود متحمل خطرات زیادی هستند که دستگاه‌های جدید این خطرات را کاهش می‌دهد.
صادق‌پور بر توسعه حمایت‌های صنفی از پرتوکاران و رادیولوژیست‌ها تاکید کرد و گفت: در این راستا حمایت‌هایی از جمله پرداخت حق تشعش و دیگر حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: جایگزینی دستگاه‌های رادیولوژی قدیمی به دستگاه‌های دیجیتال یکی از موارد مورد تاکید مسئولان علوم پزشکی است.
وی یادآور شد: دستگاه‌های جدید خطر کمتر و  دقت بالاتری دارند و کیفیت کار را نیز بالا خواهند برد.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در زمینه تعداد دستگاه‌های " سی‌تی‌اسکن" تعادل خوبی در استان برقرار شده و بیمارستان‌های امام رضا(ع)، ‌شهدا،‌ کودکان و سینای تبریز و بیمارستان‌های سراب، بناب، مراغه، میانه و مرند دستگاه‌های جدید مجهز شده‌اند.
وی ادامه داد: هر دستگاه "سی تی اسکن" حدود 7 تا 8 میلیارد ریال قیمت دارد، بنابراین تعویض دستگاه‌های قدیمی هزینه زیادی می‌برد.
صادق‌پور یادآور شد: در زمینه دستگاه‌های ام آر آی هم بخش خصوصی و بیمارستان‌های غیر دانشگاهی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ‌از جمع بیمارستان‌های دانشگاهی نیز یک مورد در بیمارستان امام(ره) وجود داشت که اکنون به امام رضای(ع) تبریز منتقل شده و در حال خریداری یک دستگاه دیگر برای این بیمارستان هستیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول