اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:

سد گلورد مازندران برای افتتاح نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: سد گلورد برای افتتاح نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است.

سد گلورد مازندران برای افتتاح نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، رمضان طهماسبی شب گذشته بعد از بازدید چند ساعته از سد گلورد نکا در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس اظهار داشت: سد گلورد اکنون با ماهانه حدود یک و نیم میلیارد تومان کار در حال پیشرفت است و صورت وضعیت داریم که اکنون در مجموع 45 درصد انجام شد و 40 میلیارد هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان کار 90 میلیارد تومان دیگر اعتبار برآورد شده که امیدواریم تا دو تا سه سال آینده اعتبار اختصاص و سد به اتمام برسد.
طهماسبی گفت: با ساخت و آبگیری این سد 25 هزار اراضی شالیزاری این منطقه آب مورد نیازشان تامین می‌شود که از این مقدار اکنون تنها 10 هزار هکتار زیر کشت رفته و 15 هزار هکتار کشت دیم است که با مشروب شدن هکتاری 4 میلیون تومان افزایش درآمد ایجاد می‌شود.
وی بیان داشت: این مقدار از زمین‌های 25 هزار هکتاری کشاورزی 20 هزار خانواده را زیر پوشش دارد که با آبگیری سد این خانوارها نیز از نعمت زندگی بهتر برخوردار می‌شوند.
به گفته طهماسبی، در صورت اختصاص مناسب اعتبارات این سد در سال 93 آبگیری می‌شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: سد گلورد از جمله سدهای محدودی است که شبکه به موازات سد و شبکه 10 درصد جلوتر از سد است که سد آیت الله مازندرانی و گلورد با آماده بودن شبکه و سد از جمله سدهایی است که با اتمام سد شبکه نیز آماده است.
این مسئول با اشاره به بازدید نمایندگان بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی از سد البرز و گلورد بیان داشت: با این بازدید روند ساخت این پروژه‌ها‌ رضایت‌بخش اعلام شده و این سدها را در حد عالی و خوب ارزیابی کردند.
طهماسبی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در پرداخت پول آنان داشتیم، اما براساس تهاتری که داریم و حق عضویت ما در هفته‌های آینده‌ای بخش عمده‌ای از طلب پیمانکاران و کارگران پرداخت می‌شود که حداقل 20 میلیارد تومان برای دو شبکه در نظر گرفته شده است.
فرماندار نکا نیز با اشاره به شرایط ویژه ایران در جهان گفت: ایران اکنون از قدرت‌های مهم منطقه و جهان است که در شرایط مختلف اقتصادی و فرهنگی صاحب نام است.
رضا آزادی کناری ادامه داد: اکنون ما برای نظام با شرایط ویژه کار می‌کنیم و باید برای سازندگی تلاش بیشتر کنیم.
وی افزود: ساخت سد گلورد از روند رو به رشدی برخوردار است و برخی از مشکلات نباید مانع از ادامه مناسب کار شود بلکه باید استوار در ادامه کار تلاش کنیم.
آزادی متذکر شد: پیمانکاران، مهندسان، کارگران و تمام پرسنل مشغول در سد با وجود برخی از مشکلات، غیرتی و مردانه کار می‌کنند که جای تشکر دارد.
فرماندار نکا اذعان داشت: اکنون حدود 500 نفر در این سد مشغول کارند که بیش از 70 درصد این نیروها بومی هستند و سد و شبکه نیز از روند مناسبی در ساخت و ساز برخوردار است و جای نگرانی نیست.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول