اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

رفع مشکلات امنیت در سایه تعامل با مردم دست یافتنی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: رفع بسیاری از مشکلات پیش رو در سایه تعامل موثر مردم و خدمتگزاران انتظامی با کم‌ترین هزینه قابل دست یافتن است.

رفع مشکلات امنیت در سایه تعامل با مردم دست یافتنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن کرمی بعدازظهر امروز در جشنواره انتخاب شهروند برگزیده با اشاره به انتخاب شهروند برگزیده از سوی نیروی انتظامی کار بسیار جدید و نویی است، اظهار داشت: ایجاد نظم و امنیت از نیازهای هر کشوری است که در کشوری همچون ایران که در حال ترقی است این نیاز بیشتر احساس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افرادی که در این جشنواره برگزیده شدند در طول سال گذشته با پلیس در برقراری  نظم و امنیت همکاری داشته‌اند، افزود: این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه هر فردی در محیط زندگی و جامعه به وظیفه خود عمل کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: همه ما وظایفی داریم که در مجموعه‌ای به نام قوانین در عرف و کشور وضع شده است که برای آسایش و رفاه لازم و بستر آن از خانواده شکل می‌گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر محیط خانه سالم باشد بسیاری از مسائل جامعه حل و نتیجه آن آرامش و امنیت در کل جامعه است.
کرمی اضافه کرد: اگر به آداب و رسوم اجتماعی و سفارش دینی عمل کنیم هزینه‌های بخش‌های مختلف و نیز خطراتی که انسان برای خود ایجاد کرده است به حداقل می‌رسد.
وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به گزارشی از نمونه 18 فعالیت و وظایف شهروندی سید جمال الدین اسدآبادی اشاره کرد و گفت: اسد آبادی 120 سال پیش اقدام ارزشمندی را در راستای برنامه‌های اعتقادی انجام داد که برکات انسانی زیادی را در بعد اجتماعی و امنیتی در برداشت.
این فرمانده نیروی انتظامی دیدار از خانواده شهدا، صله رحم، کمک به نیازمندان، قرائت قرآن، ترک معتادان، اجبار به نماز افراد تارک صلاه، نجات افراد ورشکسته مالی، بر طرف کردن نیاز سالانه را از جمله مهم‌ترین نکاتی دانست که از وظایف شهروند نمونه از دیدگاه سید جمال الدین اسدآبادی عنوان شده بود.
وی به ارتباط کشورهای خارجی و مبارزه با ارزش‌های دینی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید در مقابل این عدم مسئولیت پذیری و عقب نشینی و بی تفاوتی‌ها امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت‌پذیر بود.
کرمی با بیان اینکه بسیاری از این جرائم به دلیل این بی توجهی‌ها است، بیان داشت: یک شهروند نمونه باید دارای فضائل اخلاقی گذشت بوده و از خطای مسلمانان دیگر عفو و گذشت داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: بیش از نیمی از مشکلات ناشی از روحیات تند مزاجی با اخلاق خوب برطرف و جلوی مشاجرات از این طریق گرفته‌ می‌شود.
وی ادامه داد: شهروند نمونه علاوه بر اینکه خود قوانین را رعایت می‌کند باید رعایت قوانین را به دیگران هم آموزش دهد.
کرمی اضافه کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند نظم و امنیت را بر قرار کند بلکه تشکل‌های غیر دولتی حامی نظم و امنیت باید به میدان آمده و همدوش نیروی انتظامی به برقراری امنیت کمک کنند.
وی خطاب به جمع حضار گفت: بسیاری از سنت‌های خوب و انسانی را فراموش کرده‌ایم که شاید مهم‌ترین پیام این جلسه بازگشت به همین آداب و رسوم و استفاده از برکات بزرگان در حل اختلافات باشد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به جامعه غربی بدون هویت اشاره کرد و گفت: باید به سمت آداب و رسوم و سنت‌های ارزشمند دینی گذشته برگردیم چرا که این راه را آنها امتحان و اکنون به این نتیجه بازگشت به سنت ها و فضائل انسانی رسیده اند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول