اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تا پایان‌سال جاری انجام می‌شود؛

اسکان 270 خانوار عشایر در سیستان‌و‌بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: 270 خانوار عشایر سیستان و بلوچستان تا پایان سال‌ جاری در سیستان‌و‌بلوچستان ساماندهی و اسکان داده می‌شوند.

اسکان 270 خانوار عشایر در سیستان‌و‌بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی عشایر سیستان‌ و بلوچستان، حمید طوقی اظهار کرد: در سال ‌‌جاری تعداد 75 پروژه در قالب طرح‌های عملیات اجرایی اسکان، خدمات پشتیبانی به کوچندگان، جایگزینی سوخت فسیلی، مطالعات و تعمیر و تجهیز در مناطق عشایری استان اجرا می‌شود.
وی افزود: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تا کنون حدود 25 درصد اعتبارات به مناطق عشایری اختصاص یافته است.
مدیر‌کل امور عشایر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در دور سوم سفر هیئت دولت به استان مقرر شد تا مبلغ 100 میلیارد ریال برای ساماندهی به عشایر استان اختصاص یابد که در صورت اختصاص این اعتبار تعداد هزار خانوار عشایر در 11 کانون عشایری ساماندهی می‌شوند.
طوقی ادامه داد: در حال حاضر تعداد عشایر سیستان و بلوچستان 19 هزار خانوار است که تعداد 800 هزار واحد دامی در اختیار آنها قرار دارد.
وی اضافه کرد: اجرای طرح ساماندهی عشایر در سال جهاد اقتصادی از اولویت‌های مهم دولت است که تاکنون اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.
مدیر‌کل امور عشایر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این طرح هم اکنون در بخش‌های اسکان و نحوه اسکان و کوچ عشایر در حال اجرا است، افزود: بالا بردن شاخص‌های توسعه یافتگی نقاط عشایری به ویژه نقاط کمتر برخوردار از اولویت‌های دولت است.
طوقی تصریح کرد: عشایر همچون سایر اقشار جامعه در طرح هدفمندی یارانه‌ها از سهمیه اختصاص یافته دولت بهره می‌برند اما این قشر دلسوز، زحمتکش و مرزدار با استفاده مناسب از یارانه‌ها به خودکفایی، اشتغال و رشد اقتصاد خانوار خود کمک می‌کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول