اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز خبرداد:

افزایش یک میلیون لیتری بنزین استاندارد یورو 5 در تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: با بهره‌برداری از پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز کیفیت بنزین تولیدی نیز به استاندارد یورو 5 ارتقاء خواهد یافت.

افزایش یک میلیون لیتری بنزین استاندارد یورو 5 در تبریز
اسماعیل آقاپور قدیمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز، بنزین تولیدی این پالایشگاه روزانه یک میلیون لیتر افزایش و کیفیت بنزین تولیدی نیز به استاندارد یورو 5 قابل ارتقاء خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: طرح واحد C.C.R پالایشگاه تبریز به منظور افزایش ظرفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه، از روزانه 2 میلیون و 600 هزار لیتر به 3 میلیون و 600 هزار لیتر هم‌اکنون با 87 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون این پروژه در مرحله نصب تجهیزات است، تصریح کرد: پیشرفت این پروژه در بخش ساختمان حدود 61 درصد، در مهندسی حدود 99 درصد و در کالا حدود 94 درصد است.
 آقاپور در مورد زمان راه‌اندازی این پروژه گفت: این پالایشگاه تا نیمه نخست سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد. 
پالایشگاه تبریز با ظرفیت پالایشی روزانه 110 هزار بشکه نفت خام، وظیفه تامین سوخت منطقه شمال غرب کشور را به عهده دارد که بخشی از آن را از طریق خط لوله تبریز ـ میاندوآب و بخشی دیگر را از طریق نفتکش توزیع می‌شود، خوراک این پالایشگاه از مناطق نفت‌خیز جنوب و از طریق ایستگاه جنوب شهر ری تامین می‌شود و قرار است با احداث پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای شهریار در جوار آن از سوی بخش خصوصی، همه نیازهای سوخت غرب کشور از این طریق تامین شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول