اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس حوزه قضائی بخش شال:

دستگاه قضایی امنیت مردم را امنیت خود می‌داند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه قضائی بخش شال گفت: در دستگاه قضایی امنیت برای ما از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است به طوریکه امنیت مردم را امنیت خود می‌دانیم.

دستگاه قضایی امنیت مردم را امنیت خود می‌داند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داود قلعه قوند پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع رئیس قوه قضائیه این بخش بیان کرد از ابتدا هدف خود را بر جلب اعتماد مردم به دستگاه قضایی بنا نهادیم.
وی ادامه داد: در این راستا با رفتار، کردار درست و رعایت امانتداری توأم با صداقت و عمل به ضوابط و مقررات سعی کردیم عدالت را در این حوزه قضایی جاری و ساری کنیم و برخورد مناسب با ارباب رجوع داشته باشیم.
رئیس حوزه قضائی بخش شال اضافه کرد: حفظ استقلال در انجام کار قضایی یکی از کارهای محوری ما بود چراکه قاضی دستگاه قضا باید ضمن رعایت احترام به همه مقامات مسئول ادارات، استقلال لازم قضایی توأم با رعایت عدالت را داشته باشد.
وی تصریح کرد: تشخیص حق از باطل و اتخاذ تصمیم مقتضی باید در رسیدگی به پرونده‌ها جدی گرفته شود تا زمینه پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش زیان‌های ناشی از جرایم فراهم شود.
قلعه قوند عنوان کرد: ایجاد امنیت و برقراری عدالت هدف دیگر ما بوده است چراکه عدالت و امنیت لازمه یکدیگرند و ما امنیت مردم را امنیت خود می‌دانیم.
وی توضیح داد: در سال 82 یک فقره آدمربایی توسط چهار نفر روی داد که با تلاش مأموران پلیس و پیگیری شبانه‌روزی دستگاه قضا عوامل آن طی دو هفته دستگیر و مجازات شدند و این اقدام سریع و قاطع کاهش جرایم را در این حوزه قضایی به دنبال داشت چراکه پیش از این در سال‌های 81 و  82 به طور میانگین ماهانه دو فقره نزاع داشتیم ولی در سال‌های اخیر خوشبختانه این روند کاهش پیدا کرده و میزان وقوع نزاع دسته‌ جمعی منجر به قتل به صفر رسیده است.
رئیس حوزه قضائی بخش شال خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش از دیگر رویکردهای ما در این حوزه قضایی بوده است؛ این روند موجب شده تا شورای صلح و سازش را در این حوزه قضایی تشکیل دهیم و اختلافات را با روش مناسب به سازش برسانیم تا این اختلاف‌های کوچک منجر به ورود پرونده‌های جدید نشود.
وی اعلام کرد: در حوزه فعالیت‌های عمرانی قطعه زمینی برای شورای حل اختلاف فراهم کردیم که توسط یکی از خیران اهدا شد، همچنین قطعه زمینی به مساحت 2 هزار و ۸۰۰ مترمربع برای احداث ساختمان دادگاه شال توسط هفت نفر از خیران اهدا شد که به تملک دستگاه قضایی استان درآمده است.
قطعه قوند با اشاره به آمار وارده و مختومه حوزه قضائیه شال عنوان کرد در سال 1389، 133 پرونده موجودی داشتیم که طی این سال 664 پرونده وارد و 739 پرونده مختومه شد. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 404 پرونده وارد و 390 پرونده مختومه شده است و هم‌اکنون 72 پرونده مانده در این حوزه قضایی در حال رسیدگی است.
قلعه قوند تأکید کرد: در حوزه اجرای احکام کیفری دادگاه عمومی باید گفت که از سال 1379 تا پایان مهر ماه سال جاری 2 هزار و 849 پرونده وارد و 2 هزار و 718 پرونده مختومه شده است که در حال حاضر تنها 122 پرونده مانده در این بخش وجود دارد.
وی اعلام کرد: در حوزه احکام مدنی دادگاه عمومی از سال 79 تا پایان مهر ماه سال جاری یک‌هزار و 332 پرونده وارد و یک‌هزار و 217 پرونده مختومه شده است.
وی توضیح داد: در آمار مقایسه‌ای پرونده‌های وارده و مختومه اداره شورای حل اختلاف بخش شال باید بگوییم که سال 89 تعداد 2 هزار و 345 پرونده وارد و 2 هزار و 544 پرونده مختومه شده است.
همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 606 پرونده وارد و یک‌هزار و 610 پرونده مختومه شده است که در حال حاضر در شورای حل اختلاف تنها 88 پرونده مانده داریم که در حال رسیدگی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول