اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی خبر داد:

برگزاری دوره تربیت‌ مربی تدبر در قرآن در اراک

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی از آغاز نخستین دوره تربیت ‌مربی تدبر در قرآن کریم توسط کمیته آموزش این انجمن خبر داد.

برگزاری دوره تربیت‌ مربی تدبر در قرآن در اراک
پیمان عین‌القضاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این دوره از آذر ماه و به منظور تربیت‌ مربیان متخصص در این زمینه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: سرفصل‌های دوره مقدماتی تربیت مربی تدبر در قرآن کریم شامل آشنایی با مبانی و مبادی تدبر، روش‌ها و شیوه‌های تدبر در قرآن کریم و تدبر در سوره‌های جزء 30 قرآن کریم است.
مسئول انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی ادامه داد: کسانی می‌توانند در این دوره حضور یابند که در آزمون ورودی که از مقدمه تفسیرالمیزان و تفسیر جزء 30 چهارم آذر ماه برگزار می‌شود، نمره لازم را کسب کنند.
عین‌القضاتی با تاکید بر اینکه قرآن کریم، کتاب تفکر و تدبر و دعوت به تفکر و تدبر است، خاطرنشان کرد: قرآن  کریم بر تدبر، تفکر و اندیشه در آیات بسیار تاکید فراوان دارد که این نشان دهنده لزوم تفکر و تدبر در آیات است.
وی ادامه داد: امروزه لزوم عمل به تعالیم راهگشای قرآن، بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، اما قبل از هر چیز باید قرآن را شناخت و در آن تدبر و تفکر کرد.
مسئول انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی  با اشاره به رهنمودهای انسان ساز قرآن کریم گفت: قرآن کتاب هدایت و سعادت بشر است که برای بهره‌گیری از آموزه‌‌های بلند این کتاب آسمانی باید همراه با قرائت در آیات آن تدبر کرد.
عین‌القضاتی گفت: تربیت مربی تدبر در قرآن کریم یعنی زمینه‌سازی برای ورود قرآن به لایه‌های عملی زندگی و کاربردی کردن آیات قرآن در جامعه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول