اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگاه نوحه‌های پامنبری در خورموج آغاز شد

خبرگزاری فارس: کارگاه نوحه‌های پامنبری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون فرهنگ مسجد الزهرا (س) خورموج صبح امروز در مسجد الزهرا خورموج آغاز شد.

کارگاه نوحه‌های پامنبری در خورموج آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، در این کارگاه که توسط سید حسن حسینی از پیشکسوتان این رشته تدریس می‌شود یکشنبه‌ها و سه‌شنبه شب‌ها برگزار و شرکت کنندگان به آموزش نوحه‌های پامنبری می‌پردازند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی با اشاره به اهداف این کارگاه گفت: دشتی خاستگاه بسیاری از آیین‌ها و نواهای بومی استان است و در این میان نوحه پامنبری از قدمت و جایگاه خاصی برخوردار است.
صدرالله اسماعیلی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ترویج و معرفی و زنده نگه داشتن این آواست.
وی ادامه داد: این کارگاه تا پیش از آغاز محرم ادامه دارد و در 12 جلسه نوآموزان و مداحان نوحه‌های مختلفی که در ایام دهه محرم خوانده می‌شود، یاد می‌گیرند.
اسماعیلی اضافه کرد: در ایام عاشورا برنامه‌های از قبیل برگزار مسابقه کتبی زیارت عاشورا و تعزیه از دیگر برنامه‌های این اداره است.
لازم به ذکر است نوحه پامنبری پیش از مراسم روضه خوانی در دهه محرم هر شب خوانده می‌شود و تعدادی به شکل دایره وار دور هم نشسته و یک یا دو نفر نوحه خوانده و دیگران جواب می‌دهند.
این آیین حدود ۲۰۰ سال در دشتی قدمت دارد و از نوحه سرایان مشهور می‌توان به درایی، شیخ علی عاشوری و شیخ حسین عاشوری اشاره کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول