اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان:

امربه معروف و نهی از منکر باید یک رفتار اجتماعی شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان ‌و بلوچستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به یک رفتار اجتماعی در جامعه تبدیل شود.

امربه معروف و نهی از منکر باید یک رفتار اجتماعی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، لطیف صادقی صبح امروز در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زاهدان در محل فرمانداری اظهار کرد: نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه به چوب و چماق، درگیری و برخورد نیاز ندارد بلکه با ابزار محبت و تذکر زبانی انجام می‌شود و زمانی تذکر لسانی نتیجه بخش است که همه مردم چنین رسالتی را برای خود قائل بوده و همه نارسایی‌های ناسالم را به یکدیگر تذکر دهند.
وی افزود: اگر این فرهنگ در بین مردم جا افتاد و همه در برابر آن احساس مسئولیت کنند امر به معروف و نهی از منکر به یک رفتار اجتماعی تبدیل می‌شود.
صادقی تصریح کرد: از شیوه‌های مهم و مؤثر در نهادینه کردن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، نرم‌خویی و محبت است، خصلتی که موفقیت پیامبر(ص) بنا به تصریح قرآن کریم مرهون آن بوده و بر این اساس می‌توان محبت را از اساس نهادینه کردن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطح جوامع دانست.
فرماندار زاهدان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به زمینه‌سازی‌های قبلی نیازمند است، یعنی اگر بخواهیم آثار امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه مشاهده کنیم، باید مقدمات و وسایل اثر بخش در وصول به آن آثار  و امکانات هدایت جامعه را فراهم کنیم.
صادقی بیان کرد: در غیر این صورت نه تنها آثار مثبت این فریضه الهی در جامعه ظاهر نمی‌شود بلکه روحیه دین‌گریزی، لجاجت برگناه و خطاکاری بر جامعه حاکم شده و موجب حصول آثار منفی و کاملاً بر عکس در اجتماعی می‌شود.
قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان ‌و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای نیادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر سوق دادن بخشی از بودجه‌های فرهنگی به این سمت مهم است که باید توسط مسئولان ذی‌ربط در این راستا اندیشیده و برنامه‌ریزی شود.
صادقی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای همگانی است و نتایجی که از این دو فریضه عاید جامعه بشری می‌شود بسیار مثبت خواهد بود و باید در این راستا همه اقشار مختلف جامعه سهیم باشند.
در این جلسه حبیب لکزایی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زاهدان نیز ضمن تاکید بر اقدام هرچه بهتر و بیشتر مسئولان در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر گفت: زنده نگه داشتن و پیشبرد فریضتین در راستای نهادینه کردن یکی از وظایف اصلی مردم در یک جامعه است  و با توجه به دیدگاه فرهنگی دولت، باید از بودجه‌های فرهنگی موجود، استفاده بهینه برد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول