اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور :

سالانه در ایران 5 میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سالانه در کشور بیش از 5 میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود.

سالانه در ایران 5 میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، سیدمهدی ثمره هاشمی شامگاه امروز در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان سراب اظهار داشت: به‌طور کلی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دو هدف مهم را دنبال می‌کند یکی بحث سلامت و بهداشت و حفظ محیط زیست و دیگری بازچرخانی آب و استحصال دوباره آن به چرخه طبیعت است.
وی افزود: سالانه در کشور ما بیش از 5 میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود و مهمترین هدف ما این است که به توانیم حداقل 80 درصد یعنی حدود 4 میلیارد مترمکعب آب مصرفی را دوباره به چرخه طبیعت بازگردانیم.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده ایران از انواع وام‌های خارجی در بخش آب اشاره کرد و گفت: ما هم اکنون بیش از 650 میلیون دلار از وام‌های بانک‌های جهانی استفاده می‌کنیم و برای اینکه بتوانیم از بهترین گزینه در خصوص سرعت بخشیدن به طرح‌ها و پروژه‌ها بهره ببریم استفاده از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است.
معاون وزیر نیرو ضمن قدردانی از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی یادآور شد: در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی درصد جمعیت زیر پوشش استفاده از طرح فاضلاب بیش از 51 درصد است در حالی که این درصد در شرکت های آب و فاضلاب کشور35 درصد است.
وی با اشاره به اینکه برای اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب شهری کشور به اعتباری بالغ بر 5هزار میلیارد تومان نیاز است، بیان کرد: این در حالی است که نه تنها در بودجه سال جاری بلکه در بودجه سال‌های گذشته هم هیچ اعتباری در این خصوص لحاظ نشده است.
ثمره هاشمی با بیان اینکه اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب شرب شهری کشور از محل درآمدهای شرکت‌های آب و فاضلاب انجام می‌شود، ادامه داد: حجم کارهای انجام شده در اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب شرب شهری کشور بسیار کم است.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه یادآور شد: هدر رفت آب در شبکه توزیع آب شرب شهری کشور در طول پنج سال گذشته بالغ بر 32 درصد بود که در حال حاضر این میزان به 28 درصد رسیده است.
احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات وزارت نیرو در بخش اجرای طرح آبرسانی به مسکن مهر در استان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اقدامات مهمی را هم در بخش آب و هم در بخش فاضلاب در این استان و این شهر انجام داده است و این از عنایات دولت است که این پروژه‌ها را هر چه سریع‌تر به نتیجه نهایی رسانده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول