اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا؛

استفاده از سوخت گاز در نیروگاه‌ها الزامی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا نیروگاه‌های شهید منتظری و نیروگاه اصفهان موظف به استفاده از سوخت گاز شده‌اند.

استفاده از سوخت گاز در نیروگاه‌ها الزامی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در آیین آغاز به کار طرح  تحقیقاتی "بررسی ارتباط بین آلودگی هوا و میزان بستری و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی اظهار داشت: با وجود مصوبات قانونی سفرهای ریاست جمهوری و ادعاهای وزارت نیرو مبنی بر اینکه نیروگاه‌های شهید منتظری و اصفهان تنها در فصل زمستان از سوخت مازوت استفاده می‌کنند اما متأسفانه در هفت ماهه نخست سال جاری میزان مصرف مازوت در این نیروگاه‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است.
وی بیان داشت: میزان مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید منتظری نسبت به هفت ماهه نخست سال گذشته بیش از 500 میلیون لیتر افزایش داشته که این میزان آلودگی نگران کننده و نیازمند حمایت‌های جمعی مسئولان برای حل این مسئله است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: در هفت ماهه نخست امسال نیروگاه شهید منتظری 803.3 میلیون لیتر مازوت و نیروگاه اصفهان 357 میلیون لیتر سوزانده است.
وی ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون لیتر مازوت از طریق نیروگاه‌های شهید منتظری و اصفهان وارد هوای شهر اصفهان می‌شود.
لاهیجان‌زاده اظهار داشت: بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا برای هشت کلان‌شهر کشور هفته پیش توسط دولت به تصویب رسید که نواقص موجود در طرح ده ساله پیشین در این بازنگری جدید رفع شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: برنامه‌ریزی و مطالعه برای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، کاربردی‌ترین هدف این طرح است.
وی بیان داشت: آمار مورد نیاز، هر ساله در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اداره کل محیط زیست تولید می‌شود اما ارتباط موثری برای تحلیل این آمار میان این دو نهاد انجام نگرفته است.
لاهیجان‌زاده تصریح کرد: این طرح پژوهشی با دو هدف تعیین ارتباط مقادیر آلاینده‌ها با تعداد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌ ـ عروقی و تنفسی در سال 89 و تعیین ارتباط مقادیر آلاینده با تعداد بستری ناشی از بیماری‌های قلبی ـ عروقی و تنفسی در شهر اصفهان در مدت زمان یک سال انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول