اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قم:

نباید به بهانه وحدت غدیر را فراموش کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نباید به بهانه وحدت غدیر را فراموش کرد و نه به بهانه غدیر باید وحدت را شکست.

نباید به بهانه وحدت غدیر را فراموش کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و در جمع دانش پژوهان دوره‌های آموزش مفاهیم مهدویت اظهار کرد: یکی از وظایف جدی ما این است که شرایط و موقعیتی را که در آن به سر می‌بریم به خوبی بشناسیم.
وی تصریح کرد: اگر شناخت نسبت به زمانی که در آن به سر می‌بریم برای ما فراهم شود راه رسیدن به اهداف برای ما هموارتر خواهد شد اما اگر متوجه نباشیم در چه زمان و مکانی به سر می‌بریم؛ امواج زمانه ما را با خود خواهد برد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در روایتی که از اهل بیت(ع) به ما رسیده نیز به این نکته اشاره شده است که عالم به زمان دچار حوادث زمانه نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی انسان شریط این دوره را بررسی می‌کند و نیم نگاهی به تاریخ نیز بیندازد به این نتیجه می‌رسد که هیچ‌گاه به اندازه امروز شرایط برای پذیرش مکتب اهل بیت(ع) در جهان مهیا نبوده است و هیچ زمانی مانند امروز تفکر اندیشمندان به جانب معارف اهل بیت(ع) معطوف نبوده است.
اسکندری گفت: همین موضوع نیز سبب شده که جنایتکاران روی تشیع حساس شده و توطئه‌هایشان نسبت به این موضوع را تشدید کنند.
وی تاکید کرد: اگر توجهی نسبت به شیعه در جهان وجود نداشت؛ کسی روی این مکتب حساس نمی‌شد و توطئه‌ای هم شکل نمی‌گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: همه جهان شاهد بوده‌اند که یک ملت زنده و هوشیار با فرهنگ و ایده‌های والای اسلامی، حرف متفاوتی را در دنیا مطرح کرده است و خاکستر غفلت را از تفکر ملت‌ها کنار می‌زند؛ بنابراین هوشیار شده‌ و می‌خواهند بدانند شیعه کیست و مکتب اهل بیت(ع) چیست؟
وی عنوان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) 30 ‌سال پیش از این اشاره کرد و امروز این حرف برای بسیاری به اثبات رسیده است؛ اسلام می‌تواند تمام قله‌ها را فتح کند.
اسکندری با اشاره به این موضوع که بسیاری از سخنان امام خمینی(ره) در آن زمانی که مطرح شد برای همه قابل باور نبود اما امروز درستی این سخنان به اثبات رسیده است، افزود: به عنوان مثال امام خمینی(ره) همواره به حاکمان کشورهای عربی توصیه می‌کرد که به آمریکا دل نبندید، آمریکا در هنگام گرفتاری شما را به حال خود رها خواهد کرد.
وی اذعان کرد: امروز می‌بینیم آمریکا بسیاری از هم پیمانانش را در روزگار سخت یاری نکرد مانند حسنی مبارک که در 30 سال پیش از این شاید هیچ‌کس باور نمی‌کرد روزی آمریکا وی را تنها گذارده و از خود دور کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: زمانی در دنیا شرایطی وجود داشت که تمام کشورها علیه ما بودند به جز یکی یا دو کشور اما امروز می‌بینیم که شرایط کاملا برعکس شده و آمریکا و متحدانش تنها مانده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: روزی تمام کشورهای این منطقه پایگاه آمریکا بودند اما امروز آمریکا نوکرانش را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد.
اسکندری افزود: آمریکا امروز نه تنها در خاورمیانه جایگاهی ندارد بلکه حتی در کشور خود نیز جایگاه خود را از دست داده و جنبش 99 درصدی مردم آمریکا موید این موضوع است.
وی عنوان کرد: به برکت اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که از مکتب اهل بیت(ع) گرفته شده است شرایط امروز جهان با شرایط 30 سال پیش قابل مقایسه نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ما امروز اگر بر اساس آموزه‌های اهل بیت(ع) حرکت کنیم قادر خواهیم بود تمام جهان را به تسخیر مکتب این بزرگواران دربیاوریم.
وی تاکید کرد: برای گسترش مکتب اهل بیت(ع) در جهان و مقابله با توطئه‌های استکبار سه موضوع مهم غدیر، عاشورا و مهدویت وجود دارد که به طور جدی باید روی آنها کار کرد.
اسکندری افزود: دشمن نسبت به عبادات فردی ما مانند نماز آنچنان حساس نیست، همانطور که می‌بینید در کشوری مانند عربستان که متحد آمریکا هم هست، نماز بسیار از کشور ما جدی‌تر گرفته می‌شود.
وی اظهار کرد: حج نیز با اینکه می‌تواند استکبار شکن باشد اما به دلیل اینکه هنوز ماهیت ابراهیمی خود را آنگونه که باید به دست نیاورده است برای دشمنان حساسیت برانگیز نبوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: اما سه موضوع غدیر، عاشورا و مهدویت موضوعات استراتژیکی هستند که در طول تاریخ در معرض هجوم، شبهه افکنی و خرافاتی بوده که از جانب دشمن و دست نشانده‌هایش برای مبارزه با مکتب اهل بیت(ع) به کار گرفته می‌شده است.
وی عنوان کرد:  نخستین موضوع، شرح و بسط منطقی واقعه غدیر و ترویج آن است به صورتی که به وحدت میان مسلمین ضربه‌ای وارد نشود.
اسکندری با اشاره به اینکه امروز با به حضور برادران اهل سنت در مقابله با استکبار جهانی نیازمندیم افزود: نباید به بهانه وحدت غدیر را فراموش کرد و نه به بهانه غدیر باید وحدت را شکست.
وی تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند غدیر را ترویج دهند باید این کار را به دور از افراط و تفریط و با تکیه بر مدارک معتبر و اسناد غیر قابل خدشه انجام دهند و از توهین به مقدسات اهل سنت به طور جدی بپرهیزند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اشکالی که به کار برخی از ما شیعیان وارد است این است که تصور می‌کنیم با توهین کردن کاری از پیش می‌رود در حالی که این موضوع هیچ‌گاه روش اهل بیت(ع)  نبوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم اقبال جهان به مکتب اهل بیت(ع) و هم فشاری که از طرف استکبار وارد می‌شود، فوق‌العاده است و هر دو این موضوعات را باید به فال نیک گرفت و مانند اهل بیت(ع) در راه دین فداکاری کرد.
انتهای پیام/ج10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول