اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر حمله سوسک چوبخوار؛

آفت درختان برهان اهواز را نشانه گرفت

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار اهواز نسبت به حمله نوعی آفت به درختان اهواز هشدار داد و گفت: تا کنون ۳۰ از درختان برهان اهواز به این آفت دچار شده‌اند.

آفت درختان برهان اهواز را نشانه گرفت
علیرضا عالی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز از شیوع آفت سوسک چوب‌خوار در درختان برهان خبر داد.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۳ هزار اصله درخت برهان در اهواز وجود دارد، افزود: تاکنون ۳۰ درصد درختان برهان اهواز به این آفت دچار شده‌اند.
به گفته وی، صرفنظر از درختچه‌های کونوکارپوس، درختان برهان ۳۰ درصد درختان اهواز را تشکیل می‌دهند.
عضو کارگروه نهضت سبز استان اظهار داشت: از سال گذشته نشانه‌هایی از جمله زردشدگی و خشک شدگی درختان برهان دیده شد که از حمله سوسک چوب خوار به این درختان نشان می‌داد.
وی ادامه داد: برخی اساتید دانشگاه با کار‌شناسان فضای سبز اهواز اختلاف نظر داشته و مشکل درختان برهان را ناشی از نگهداری نامناسب می‌دانستند که این امر منجر به تشکیل یک تیم کار‌شناسی و بررسی دقیق درختان شد.
عالی‌پور تاکید کرد: بر اساس گزارش گروه کار‌شناسی، آفت سوسک چوب‌خوار تایید شد و به دلیل اهمیت موضوع دستورالعملی شامل زمان شیوع، نوع سم آفت‌کش، نحوه مصرف و روش‌های مبارزه تکمیلی به تمام مناطق شهرداری و ادارات و سازمان‌های مرتبط و دارای فضای سبز قابل توجه، ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه افت سوسک چوب‌خوار در درختانی که آوندشان خشک شده تکثیر می‌شود اظهار داشت: آبیاری مکرر، سمپاشی و کود به عنوان راهکارهای مقابله با این آفت در دستورکار قرار گرفته است.
معاون شهردار اهواز گفت: دو سال پیش شیوع این آفت در استان فارس منجر به برگزاری همایش، تشکیل جلسات و بسیج دستگاه‌ها برای مقابله با این آفت شد و مبارزه با این آفت در استان نیز همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.
عالی‌پور تصریح کرد: نوعی «کنه» نیز در درختان برهان دیده شده که به وسیله سمپاشی با آن مقابله می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول