اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

«آمانو» آژانس انرژی اتمی را بی‌آبرو کرده

جهانگیرزاده: در صورت حمله به ایران جهنم واقعی را به صهیونیست‌ها نشان می‌دهیم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس به "شیمون پرز" هشدار داد که اگر بنا باشد یک چالش نظامی علیه ایران در منطقه ایجاد شود، حتماً رژیم صهیونیستی با یک جهنم مواجه می‌شود.

جهانگیرزاده: در صورت حمله به ایران جهنم واقعی را به صهیونیست‌ها نشان می‌دهیم
جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار گزارش جدید آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان و سفر آمانو پیش از انتشار این گزارش به آمریکا، اظهار داشت: باید به این مسئله به عنوان موضوعی مضحک و طنزی بسیار تلخ توجه شود.

وی افزود: آژانش انرژی اتمی به عنوان مجموعه‌ای که باید از جانب همه دولت‌ها و کشورهای جهان به امر داوری و مدیریت نظام هسته‌ای بین‌المللی، اقدام کند تحت تأثیر برخی قدرت‌های بین‌المللی و آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: نکته بسیار جالب این است که رژیم صهیونیستی به عنوان یک نقطه سرطانی با جغرافیای بسیار کوچک، تعداد بسیار زیادی زرادخانه هسته‌ای دارد و قبل از ارائه گزارش رسمی مدیرکل آژانس، به راحتی راجع به این گزارش اظهارنظر می‌کند!

به گفته وی، اگر بناست گزارش آمانو درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت رسمی ارائه شود، چرا قبل از ارائه آن، آمانو به آمریکا می‌رود، این سفر شائبه هماهنگ کردن متن این گزارش را با آمریکایی‌ها را ایجاد می‌کند.

جهانگیرزاده بر همین اساس با ذکر این نکته که این موضوع برای جهانیان بسیار تلخ است که رژیم صهیونیستی در مورد ضرورت‌ها، بایدها و نباید‌های هسته‌ای کشورهایی مانند ایران صحبت می‌کند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد آمانو جدیتی برای مجموعه تحت مدیریت خودش نمی‌گذارد و باعث بی‌اعتباری و بی‌آبرویی آژانس می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع مطمئناً در سطح جهان چالش‌های جدی ایجاد خواهد کرد، گفت: باید عقلای جهان تدبیری در زمینه اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیاندیشند.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت متذکر شد: به نظر می‌رسد از ابتدای تأسیس آژانس انرژی اتمی، چنین فرد بی‌مسئولیتی بر کرسی مدیریت آژانس انرژی اتمی تکیه نزده است.

وی با بیان اینکه نگاه کشورهای مستقل جهان با اقدامات دبیرکل آژانس انرژی هسته‌ای سؤال‌برانگیز و مضطرب می‌شود، گفت: روشی که آمانو در پیش گرفته به هیچ وجه به نفع کل جهان نیست و در راستای ایجاد یک فضای ناامن در جهان قدم برمی‌دارد که دقیقاً در مغایرت با سیاست‌های اساسنامه آژانس عمل می‌کند.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد از اظهارات "شیمون پرز" درباره نزدیک بودن احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران، این مسئله را تنها یک بلوف سیاسی مضحک خواند و گفت: ‌رژیم صهیونیستی می‌داند که ممکن است شروع جنگ با ایران توسط دیگران انجام شود، اما قطعاً پایان جنگ با آنان نخواهد بود.

"شروع یک تحرک نظامی علیه ایران می‌تواند با رژیم صهیونیستی باشد اما پایان آن با آنان نیست و اگر بنا باشد یک چالش نظامی علیه ایران در منطقه ایجاد شود، حتماً رژیم صهیونیستی با یک جهنم مواجه می‌شود."

وی با بیان اینکه مطمئناً جمهوری اسلامی ایران به دنبال اقدامات نظامی نیست، تصریح کرد: ایران با وجود و حضور این غده سرطانی صهیونیستی در منطقه مخالف است، اما آنچه که در تدوین سیاست‌های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری وجود دارد، تدبیری بر مبنای آرای مردم فلسطین است و این نکته‌ای است که نباید فراموش شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه با یادآوری اینکه مطئمناً "شیمون‌پرز" با این اظهارات آمال و آرزوهای خودش را بیان می‌کند و واقعیت‌های موجود را نمی‌گوید، گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال جنگ‌افروزی و ایجاد آتش گسترده در منطقه هستند و گمان می‌کنند که از درون این جنگ‌افروزی‌ها، تقریباً می‌توانند خودشان را بیرون بکشند اما قطعاً چنین امری رخ نخواهد داد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول