اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد نمایش حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان خبر داد:

راهیابی نمایش تصادف به جشنواره سراسری تئاتر ماه

خبرگزاری فارس: مسئول واحد نمایش حوزه هنری سیستان‌ و بلوچستان گفت: نمایش خیابانی "تصادف" به هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه راه یافت.

راهیابی نمایش تصادف به جشنواره سراسری تئاتر ماه
عباسعلی کیخایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: نمایش خیابانی "تصادف" کاری از واحد نمایش حوزه هنری استان به هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه راه یافت.
وی افزود: نمایش خیابانی "تصادف" در جشنواره سراسری تئاتر ماه روزهای 23 آبان ماه در محوطه باز حوزه هنری مرکز و 24 آبان ماه در محوطه باز خانه هنرمندان تهران اجرا می‌شود.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: نمایش فوق به کارگردانی عباسعلی کیخایی و بازی وی، علی کیخا شهری و کیوان سارانی در بخش مسابقه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه تهران اجرا می‌شود.
سرپرست حوزه هنری سیستان و بلوچستان نیز گفت: به همت حوزه هنری استان به مناسبت اعیاد فرخنده قربان و غدیر، اثر نفیس و فاخر هنرمند خوشنویس استان محمد سمیعی که در آن ذکر علویه قید شده است، چاپ شد.
سعید مهدی‌زاده شهری ادامه داد: محمد سمیعی از جمله شاگردان بر جسته انجمن خوشنویسان زاهدان است که با تلاش و نوآوری خود، قدم‌های بلند مؤثری برای فراگیری جوانب گوناگون هنر خوشنویسی برداشته است.
وی افزود: محمد سمیعی تاکنون توانسته است رتبه‌های نخست و دوم بسیاری از جشنواره‌های کشوری را از آن خود کند و اثر فوق نیز در ابعاد 50 در 70 است که توسط حوزه هنری استان به چاپ رسیده است.
مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری سیستان و بلوچستان هم خبر از چاپ تعدادی از آثار برتر شادروان مجید ریگی‌فرد را داد.
حلیمه پیری عنوان کرد: به مناسبت اعیاد فرخنده قربان و غدیر، مجموعه آثار آبرنگ شادروان مجید ریگی‌فرد تعداد 15 اثر از مجموعه آثار وی انتخاب و به صورت آلبوم به چاپ رسید.
وی گفت: این آثار با همکاری خانواده ریگی‌فرد جمع‌آوری و در آلبومی به تعداد 15 اثر به چاپ رسیده است.
مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری سیستان و بلوچستان ادامه داد: شادروان مجید ریگی‌فرد در طول زندگی با انسان دوستی، شرافت و انسانیت آمیزه بود و با روح لطیف و طبیعت مهربانی که داشت رو به نقاشی آبرنگ آورد و در این راستا از محضر اساتیدی چون غلامحسین زمردی، سعید شه‌بخش و هادی صفاکیش استفاده کرد.
پیری بیان کرد: وی در چند نمایشگاه جمعی و انفرادی با حمایت حوزه هنری استان شرکت کرد و در مدت کوتاهی، خود را به جمع صاحبنظران نقاشی آبرنگ رساند و در راه آموزش از هیچ کوششی فروگذار نکرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول