اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مراسم شهادت مسلم‌بن عقیل در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی شهادت حضرت مسلم‌بن عقیل سلام‌الله علیه همزمان با ایام دهه‌ی ولایت در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد.

مراسم شهادت مسلم‌بن عقیل در حرم رضوی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این مراسم معنوی که پس از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) با حضور زائران و مجاوران برگزار شد، با مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، همراه بود.
حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در این مراسم با اشاره به ماه ذی‌الحجه اظهار داشت: در این ماه حوادث تلخ و شیرینی چون اعیاد غدیر، قریان و میلاد امام هادی(ع)  و شهادت امام محمد باقر(ع)، شهادت مسلم ابن عقیل سلام الله علیه و شهادت حجاج در مکه اتفاق افتاده است.
وی در خصوص چگونگی شهادت حضرت مسلم ابن عقیل سلام‌الله علیه گفت: هنگامی که امام حسین (ع) از یکی از یاران خود اوضاع کوفه را جویا شد، پاسخ را این‌گونه یافتند: در حالتی از کوفه بیرون آمدیم که هانی و مسلم و تعدادی از یاران به شهادت رسیده بودند.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی شهادت مسلم ابن عقیل سلام‌الله علیه را نخستین جرقه غم به سمت عاشورا دانست که پس از آن وداع جانسوز امام حسین(ع) صورت گرفت و راهی کربلا شدند.
فرزانه با تاکید بر اینکه روز عرفه را غنیمت شمارید و به غفلت نگذرانید، افزود: روز عرفه روز استجابت است چرا که خداوند انسان را دعوت کرده تا دعایش را مستجاب کند، از این رو در این روز بهترین‌ها را برای خود از خداوند بخواهید.
وی با اشاره به دعای امام حسین (ع) در روز عرفه، گفت: بهترین دعایی که انسان می‌تواند در حق خود کند، در دعای امام حسین (ع) گنجانده شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول