اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان ‌شرقی:

توسعه ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی توسعه ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه را ضروری دانست.

توسعه ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با حضور فرهیختگان و اندیشمندان علمی و فرهنگی تشکیل شده و مصوبات این شورا همواره ارزشمند و از شاخص‌های تاثیرگذار جامعه محسوب می‌شود.
علی داننده با اشاره به اینکه فرهنگ بستر توسعه جوامع محسوب می‌شود، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با برگزاری منظم و موثر جلسات و با رصد نقاط قوت و ضعف این حوزه گام‌های مهمی برای اعتلای فرهنگ و هنر منطقه برداشته است.
وی افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی جزو مهم‌ترین جلسات در سطح کشور و در هر شهرستان است و این اهمیت و حساسیت از آنجا ناشی می‌شود که جلسات یاد شده ضمن پرداختن به مهم‌ترین و ظریف‌ترین موضوع و دغدغه دولت و مجموعه نظام یعنی فرهنگ، از نظر ساختاری نیز دارای اهمیت بالایی است.
داننده همچنین با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه، آذربایجان‌شرقی را قطب فرهنگ منطقه دانست و گفت: این استان از بعد ارتباط با کشورهای همسایه و رصد و مدیریت فرهنگی منطقه با استفاده از شخصیتهای علمی- ادبی و مفاخر منطقه می‌تواند زمینه‌های همدلی، هم اندیشی و ارائه و صدور ارزش‌های انقلابی را فراهم کند و پاسخگوی نیازهای دینی و فرهنگی و معنوی کشورهای همسایه باشد.
داننده با اشاره به طرح مفاخر آذربایجان نماد عزت و سرافرازی ایران اسلامی گفت: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی استان فعالیتهایی را انجام داده و مصوباتی را در جهت تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری استان داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی با اشاره به برنامه‌های اداره کل ارشاد استان در ماه جاری گفت: در ماه جاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر دو جشنواره منطقه‌ای غدیر و امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی افزود: در زمینه وبلاگ‌نویسی قرآنی یک‌هزار و 800 وبلاگ در  این جشنواره شرکت کردند که در ماه جاری مراسم اختتامیه این جشنواره نیز برگزار می شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول