اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مقدم‌فر تشریح کرد:

سناریوی چند بعدی غرب علیه ایران طی روزهای اخیر/گزارش آمانو بخشی از سناریوست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سناریوی چند بعدی غرب علیه ایران طی روزهای اخیر، گفت: گزارش آتی آمانو بخشی از این سناریو خواهد بود.

سناریوی چند بعدی غرب علیه ایران طی روزهای اخیر/گزارش آمانو بخشی از سناریوست
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری‌ فارس‌، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارشناس مسائل استراتژیک در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر در خصوص اهداف موج جدید جنگ روانی غرب علیه ایران گفت: سه موضوع همواره در دستور کار عملیات روانی آمریکا علیه ایران به کار رفته و این روزها آنها به دنبال مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند سناریویی را شروع کرد‌ه‌اند که آغاز یک پروژه چند مرحله‌ای علیه ایران است.

وی با اشاره به گزارش آمانو که قرار است تا چند روز دیگر ارائه شود، بعد تبلیغاتی و عملیات روانی این گزارش را خیلی بیشتر از ماهیت تخصصی و فنی آن دانست و خاطرنشان کرد: مقدمات این موضوع همچون موضع‌گیری اوباما و سارکوزی و رژیم اشغالگر قدس نشان می‌دهد این ماجرا بیشتر از ‌آنکه یک گزارش تخصصی و فنی باشد سناریویی تبلیغاتی است.

مقدم‌فر همچنین یادآور شد: بیش از دو هفته از طرح سناریوی اتهام ترور سفیر عربستان گذشته است همان زمان بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که این سناریو در اینجا تمام نمی‌شود. هرچند که الان شکست خورد و طوری شد که حتی این سناریو در آمریکا هم نتوانست جا باز کند و از روز سوم شکست خورد اما باید منتظر مراحل بعدی آن بود.

وی با بیان اینکه معمولاً یک سوژه‌ای از سوی آنها مطرح و سپس از سوی رسانه‌هایشان پردازش می‌شود و بناست که همچون گلوله‌ آتشین در وجود افکار عمومی فرو رود، گفت که چرا اینها بحث سناریوی ترور را در این زمان مطرح کردند؟ همزمان با بحث اتهام ترور، گزارش آژانس و بحث حمله رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود و این موضوعات همزمان با گرفتاری آمریکایی‌ها و غربی‌ها در چند بحران همچون بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و مشکلات خود آنها است به این صورت که آمریکایی‌ها عوامل خود را در منطقه یک به یک از دست می‌دهند و پیام این انقلاب‌ها اسلامی و ضد آمریکایی است.

مقدم‌فر جنبش وال استریت در داخل آمریکا را بحران دیگر این کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: جنبش وال استریت یک جنبش اجتماعی صرف نیست و آنها در داخل ماهیت ایدئولوژیک خود را از دست می‌دهند و امروز احساس می‌کنند در منطقه نیز قدرت‌شان را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز جنبش ۹۹ درصدی وال استریت در آمریکا می‌گوید ما شما را نمی‌خواهیم چرا که شما سرمایه‌های ما را خرج جنگ کرده و ما را ذلیل و خوار کرده‌اید، گفت: در مقابل جنبش ۹۹ درصدی وال استریت آن یک درصد مقابله می‌کند و اما هویت و ماهیت ایدئولوژیک‌شان را از دست می‌دهند.

مقدم‌فر به بحران اقتصادی کشورهای غربی اشاره و تأکیدکرد: همه این بحران‌های (بحران اقتصادی، جنبش وال استریت، بیداری اسلامی کشورهای منطقه و خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق) به وجود آمده برای آمریکایی‌ها و غربی‌ها یک نتیجه داده است و آن را ناشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

وی در تشریح سناریوی آمریکایی اظهار داشت: اینها در قالب یک پروژه کلان سناریوی خود را دنبال می‌کنند که نقطه آغاز آن اتهام ترور سفیر عربستان بود که شکست خورد و الان ما در آغاز مرحله دوم پروژه هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکایی‌ها امروز گرفتارند و همچون فردی که در باتلاق گرفتار شده دست‌وپا می‌زنند و هرچه بیشتر دست‌وپا می‌زنند بیشتر در این باتلاق فرو می‌روند.

مقدم‌فر با اشاره به اتهام ترور سفیر عربستان، تصریح کرد: بعد از مرحله اول این سناریو یعنی اتهام ترور سفیر عربستان بحث بمب‌گذاری در سفارت اسرائیل مطرح بود اما خیلی به آن پرداخته نشد چرا که سناریوی اول به قدری بی‌پایه‌ و اساس و سبک بود که حتی رسانه‌های خودشان همچون سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز از همان ابتدا به نقد این سناریو پرداختند.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد:‌ آمریکایی‌ها به قدری در مورد ایران و حتی سایر مسائل همچون اشغال افغانستان و عراق دروغ‌ گفته‌اند که امروز دیگر در افکار عمومی جایگاهی ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه کشورهای غربی می‌دانند که بیداری‌های اسلامی منطقه متأثر از ایران است، گفت که از همین‌رو آنها می‌خواهند الگوی اجرایی ارائه شده از سوی ایران به دنیا را زیر سؤال برده و آبروی انقلاب را ببرند. بنابراین جمهوری اسلامی ایران را به تروریسم متهم می‌کنند و اتفاقاً واسطه این اتهام را سپاه قرار می‌دهند. چرا که امروز کشورهای منطقه در نظام‌سازی اسلامی‌شان سپاه را مدل خوبی می‌بینند. بنابراین آمریکایی‌ها باید هم سپاه و هم جمهوری اسلامی ایران را متهم کنند و انقلاب اسلامی ایران را از الگو شدن باز بدارند.

مقدم‌فر گفت:‌ اتفاقاً در سناریوی ترور سفیر عربستان، عربستان را هدف قرار دادند تا چالش‌های مذهبی در بین مسلمانان ایجاد کنند و ما شاهد بودیم که این هدف‌شان نگرفت اما امروز با مرحله دوم مواجه هستیم که ممکن است مراحل بعدی هم داشته باشد.

وی وضعیت ضعیف آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و کشورهای اروپایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این کشورها اگر خیلی هنر داشته باشند وضع خودشان را جمع کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک تأکید کرد: اینها که در گذشته خیلی قدرتمند بودند در مقابل جمهوری اسلامی ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز تنها راهی که برای آنها مانده عملیات رسانه‌ای و روانی است.

مقدم‌فر در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی براینکه قبل از ارائه گزارش آمانو شاهد ایجاد فضای تبلیغاتی رسانه‌های غربی علیه کشورمان هستیم و به موزات این حرکت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بحث آمادگی اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو با ایران را مطرح می‌کند، نظر شما چیست، اظهار داشت: مدتهاست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها استراتژی برخورد دوگانه با ایران را دنبال می‌کنند به این ترتیب که از یکسو به ایران فشار وارد کرده و از طرف دیگر دعوت به مذاکره می‌کنند. البته ایران هم همواره انتقاد خود نسبت به این سیاست دوگانه را مطرح کرده است.

وی درباره هدف پیگیری سیاست دوگانه از سوی غربی‌ها خاطرنشان کرد: آنها به دنبال این هستند از یکسو با فشار ایران را وادار به حضور در پای میز مذاکره کرده و از سوی دیگر فشارهای بعدی همچون اتهام‌زنی به ایران را دنبال کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اینها در این مدت هم دیده‌اند که ایران تحت تأثیر این فشارها قرار نمی‌گیرد لذا به روش‌های دیگری دست بردند و به فشارهای روانی و تبلیغاتی روی آوردند تا اقتدار ایران را نظامی معرفی کرده و بگویند این اقتدار از ناحیه سپاه قدس است.

مقدم‌فر با بیان اینکه امروز دنیا متوجه رویکرد آمریکا شده است، یادآور شد: این یک درصدی که ادعای مدیریت دنیا را داشته‌اند امروز دیگر نمی‌توانند و عوامل خود در منطقه همچون بن علی، قذافی و حسنی مبارک را ندارند و از طرف دیگر با قدرتی مثل ایران مواجه هستند.

وی با اشاره به نفوذ معنوی ایران در عراق اظهار داشت: اینها به این نتیجه رسیده‌اند و می‌خواهند ایران که دارای قدرت نرم و نفوذ معنوی است را به عنوان ایران تروریستی و قدرت نظامی معرفی کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول