اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تاکید مقام معظم رهبری؛

مسئولان در قبال توس و آرامگاه فردوسی کوتاهی کردند

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری مسئولان به وظیفه خود در قبال توس و آرامگاه فردوسی عمل نکردند.

مسئولان در قبال توس و آرامگاه فردوسی کوتاهی کردند
سید محمد پژمان در حاشیه جلسه علنی شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: شهر توس پس از مضجع شریف امام رضا (ع) جزو اصلی‌ترین و مهم‌ترین آثار تاریخی و فرهنگی شهر مشهد و استان خراسان رضوی است
شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به جایگاه این منطقه  که به نوعی آبرو و هویت فرهنگی مشهد و استان است، توجه به مشکلات و چالش فراروی منطقه در راستای حل آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
پژمان در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با توس و جایگاه فردوسی به عنوان پدر زبان فارسی اشاره کرد و گفت: در این راستا و با وجود این تاکیدات هنوز مشکلات توس و آرامگاه فردوسی برطرف نشده و در این میان می‌توان گفت که مسئولان در قبال این مجموعه تاریخی کوتاهی کردند.
شهردار مشهد افزود: در حال حاضر منطقه توس و آرامگاه فردوسی از نوعی عقب ماندگی رنج می‌برد که این امر در وارد کردن خسارت‌هایی به منطقه نقش بسزایی داشته است.
پژمان خاطرنشان کرد: یکی از علل عقب‌ماندگی‌های موجود در منطقه و نیز بالا تکلیفی وضعیت توس و آرامگاه فردوسی در پی مدیریت ضعیف مدیران مسئول هست.
شهردار مشهد در ارتباط با وضعیت الحاق توس به مشهد گفت: درحال حاضر هنوز وضعیت الحاق توس به مشهد به صورت قطعی و رسمی نشده که امیدواریم با فراهم شدن شرایط قانونی این امر اجرایی شود.
وی ادامه داد: قطعا الحاق توس به مشهد به مصلحت مشهد است چرا که بر این اساس و با این الحاق این شهر هویت تاریخی و شخصیتی به استان داده می‌شود.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری از الحاق توس به مشهد با وجود هزینه‌های که در این راستا ممکن است به شهرداری مشهد تحمیل شود استقبال می‌کند. 
پژمان الحاق توس به مشهد و اجرایی شدن این امر را کار نوعی ارزش گذاشتن به تاریخ و فرهنگ استان و ایران دانست.
پژمان در ادامه و در پاسخ به مشکل من‌کارت و قبول نکردن من‌کارت از سوی برخی از پارکینگ‌های موجود در سطح شهر اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت نبود تطبیق میان من‌کارت با سیستم شرکت ارائه دهنده خدمات پارکینگ بود.
شهردار مشهد افزود: شرکت ارائه دهنده خدمات پارکینگ در مشهد قبل از اجرایی شدن سیستم من‌کارت در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد که بر این اساس این شرکت به‌منظور ارائه خدمات به مشتریان خود کارتی را ارائه داد.
وی تصریح کرد: در اجرای طرح من‌کارت در مشهد پول حاصل از ارائه خدمات بدون رسوب در سایر حساب‌هابه صورت مستقیم به حساب فرد واریز می‌شود که بر این اساس باید یک هماهنگی میان بانک‌های عامل با سیستم موجود ایجاد شود که این هماهنگی سبب  گذشت مدت زمانی از اجرای طرح شد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر مشکلات مربوط به این هماهنگی‌ها برطرف شده است در ارتباط با اجرای این طرح در قطارشهری مشهد اظهار داشت: مشاور ایتالیایی که تجهیزات قطار شهری را ارائه داده است نیز در حال تطبیق دادن سیستم و تجهیزات موجود قطار شهری با سیستم من‌کارت است.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری امیدواریم شرایط برای استفاده از من‌کارت با توجه به تطبیق‌های صورت گرفته در قطار شهری نیز فراهم شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول