اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک:

منطقه انارک به آکواریوم معدنی ایران معروف است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک گفت: منطقه انارک به آکواریوم معدنی ایران معروف است و نیازمند تمهیدات مسئولان در راستای فعالیت بهتر این معادن است.

منطقه انارک به آکواریوم معدنی ایران معروف است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسنی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین معدن مس استان اصفهان در بخش انارک در بین جمعی از معدن‌کاران و صنعتگران کشور اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بالایی که از نظر معدنی منطقه انارک ما دارد معادن مس است.
وی ادامه داد: امروز شاهد آغاز به کار نخستین پروژه مس شهرستان، با ظرفیت بالای 100هزار تن و ایجاد اشتغال متوسط مستقیم و غیرمستقیم 500 نفر هستیم.
نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک اضافه کرد: تقریبا 13-14 معدن مس بسیار خوب با ذخایر بالا در سطح شهرستان داریم که عموما در منطقه انارک است.
وی بیان داشت: منطقه انارک به آکواریوم معدنی ایران معروف است و از بیشتر عناصر جدول مندلیف در این منطقه معدن داریم که انتظار داریم این ظرفیت بالا را عملیاتی کنیم و در بحث استخراج، اکتشاف و ایجاد پروژه‌های فرآوری کارهای اساسی انجام داده و برای سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و رونق اقتصادی در سطح منطقه گام‌های بلندی برداریم.
حسنی ادامه داد: انتظار من هم از سیستم بانکی این است که واقعا پروژه‌هایی از این دست را در مناطق مستعدی مانند انارک بیش از این حمایت کنند که مهم‌ترین مشکل و معضل ما در این زمینه وثیقه‌های بانکی است.
در ادامه نیز سرمایه‌گذار این طرح بزرگ گفت: مس یکی از مفیدترین و پرمصرف‌ترین عناصر فلزی است که گفته می‌شود نخستین فلز کشف شده توسط بشر در 8 هزار سال پیش از میلاد مسیح بوده است.
محمود گوهرین ادامه داد: ایران جزو کشورهای صادرکننده انواع محصولات مس در دنیا محسوب می‌شود که صادرات انواع محصولات مس در ایران، در سال 88، 294هزار تن به ارزش 895 میلیون دلار بوده و در سال 89، 172هزار تن به ارزش 657 میلیون دلار بوده است.
وی تصریح کرد: بدین ترتیب در سال 89 صادرات انواع محصولات مسی ایران از نظر وزنی 41درصد و از نظر ارزشی 27درصد کاهش داشته که در صورت عدم سرمایه‌گذاری مناسب و راه‌اندازی معادن و کارخانه‌های جدید امکان دارد که این روند کاهش در سال‌های آتی نیز ادامه یابد که نیازمند تمهیدات و حمایت‌های لازم در مورد ورود بخش خصوصی به این عرصه است.
این سرمایه‌گذار اضافه کرد: بیشترین معادن مس استان اصفهان در حوزه انارک و در مسافتی کمتر از 100 کیلومتر از معدن مسکنی انارک قرار دارد و در این میان معدن مسکنی انارک، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معدن مس استان اصفهان است.
وی اضافه کرد: قدیمی‌ترین آثار مسی کشف شده متعلق به 4هزار و 100 سال پیش از میلاد در سیالک کاشان است که بررسی‌ها و کاوش‌ها نشان می‌دهد که اهالی آن منطقه مس خود را از معدن مسکنی انارک تامین می‌کرده‌اند.
گوهرین افزود: همچنین تاریخچه بهره‌برداری این معدن حاکی از آن است که از حدود 400 سال پیش در دوره صفویه تاکنون این معدن در چندین دوره مورد بهره‌برداری قرار گرفته که البته در طی ۲۰سال اخیر این معدن فعالیت نداشته و به صورت متروکه درآمده بود.
وی در ارتباط با مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته تاکنون در این معدن گفت: مطالعات زمین شناسی ناحیه‌ای و منطقه‌ای، نمونه‌برداری و مطالعات کانی شناسی و سنگ شناسی، ارزیابی ذخیره با استفاده از روش‌های نوین زمین آماری، ارائه گزارش پایانی اکتشاف و اخذ گواهی کشف از سازمان صنایع و معادن استان اصفهان، انجام مطالعات اکتشاف تکمیلی و استخراجی، اخذ پروانه بهره‌برداری معدن از سازمان صنایع و معادن، انتخاب روش فرآوری کانسنگ در این معدن و انجام مطالعات در زمینه تامین آب از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در این معدن بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول