اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز برگزار شد:

نشست هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون در کرمان

خبرگزاری فارس: نخستین نشست هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان صبح امروز برگزار شد.

نشست هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدجواد منصوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان صبح امروز در نشست هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست همگام شدن تشکیلات استانی با سیاست‌های وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نقش هماهنگ کننده بین دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارد، بیان داشت: این نشست‌ها هر 15 روز یک بار در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار می‌شود.
منصوری خاطرنشان کرد: تصمیمات هماهنگی نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان جنبه کاربردی دارد و برای اجرای بهتر برنامه‌ها و پویاتر شدن تشکیلات، اجرایی می‌شود.
وی هدف ادغام وزارتخانه‌ها را کوچک‌سازی دولت در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: کوچک‌سازی دولت یک ارزش است.
منصوری با بیان اینکه کار و تلاش لازمه رسیدن به عدالت است، عنوان کرد: با بهره‌گیری از اصل هم‌افزایی رضایت مردم را به دست می‌آوریم که این امر بهترین نتیجه است.
وی با اشاره به شاخص‌های وضع مطلوب در بخش‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان بیان داشت: در این خطه فعالیت‌های بسیاری در این بخش‌ها صورت گرفته است، اما تا وضع مطلوب که رضایت مردم است، فاصله داریم.
منصوری بیان داشت: استان کرمان در زمینه تعاونی‌ها در کشور پیشرو است و ظرفیت مناسبی در این بخش دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ایجاد بستر لازم و فرهنگ‌سازی برای گرایش بیشتر مردم به تشکیل تعاونی‌های توانمند، آموزش اعضای تعاونی‌ها به ویژه در بعد قانونی را در بخش تعاون در استان کرمان مهم دانست.
منصوری تصریح کرد: توجه به اقشار دانشگاهی و نخبگان در زمینه ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیاد، ارزیابی دقیق تعاونی‌های مسکن و اصلاح انحراف موجود در سریع‌ترین زمان ممکن و مطالعه، گسترش و بسط عملکرد تعاونی‌ها به سازمان‌های حمایتی در بخش تعاون در استان کرمان صورت گیرد.
وی افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های درمانی در نقاط مختلف استان به ویژه نقاط محروم، اجرای کامل طرح پزشک خانواده، تأمین امکانات درمانی مناسب در بخش تامین اجتماعی، تشخیص‌ها و هزینه‌های درمان و جلب رضایت ارباب‌رجوع را در بخش بیمه در استان کرمان خواستار شد.
منصوری تصریح کرد: توجه ویژه به نظام آمار و اطلاعات در ابعاد فرآیندی، ارتباطی و تکنولوژیک در راستای انجام محاسبه بیمه‌ای و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در امر اشتغال، تدوین و اصلاح نظام سطح‌بندی خدمات‌ درمانی به منظور کدگذاری مناسب انواع بیماری‌ها، ابهام‌زدایی در ارائه پیشنهاد برای اصلاح بعضی از بخشنامه‌ها باید در بخش بیمه در استان کرمان صورت گیرد.
وی با اشاره به اولویت‌های بخش نهادهای حمایتی در استان کرمان، گفت: تغییر رویکرد خیریه‌ای نهادهای حمایتی به سمت الگوی حمایتی در راستای ایجاد شغل، سوق دادن خیرین جامعه به سمت حمایت‌های مالی از افراد نیازمند جامعه، توانمندسازی افراد زیرپوشش با رویکرد ایجاد اشتغال برای آنها از جمله این اولویت‌هاست.
منصوری ارتقای سطح آگاهی فرهنگی، علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان، انعقاد تفاهمنامه با سازمان‌های دولتی، مراکز غیردولتی به منظور توانمندسازی برای خودکفایی مددجویان و تدوین بانک جامع اطلاعاتی از نیازمندان استان در بخش‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های بخش نهادهای حمایتی در استان کرمان ذکر کرد.
وی افزود: نیازسنجی آموزشی مناسب با بازار کار در هر منطقه، ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش و ارتقای سطح ارتباط خود با دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه شهید باهنر و دفتر ارتباط با صنعت این دانشگاه نیز باید در بخش فنی و حرفه‌ای استان کرمان انجام شود.
منصوری همچنین رویکرد سه جانبه‌گرایی در اولویت وزارتخانه تعاون را از اولویت‌های بخش کار در استان کرمان برشمرد و از برگزاری سه نشست در این زمینه در کرمان، بافت و بردسیر خبر داد.
وی ساماندهی نظام استاد شاگردی، نیازسنجی بازار کار استان کرمان در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی در چهار فصل و تحلیل نتایج آن با توجه به سند توسعه اشتغال، ساماندهی اتباع بیگانه با هماهنگی وزارت کشور، افزایش انجمن‌های صنفی کارگری و اجرای کامل مشاغل خانگی را از جمله اولویت های بخش کار در استان کرمان خواند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول