اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان خبر داد:

رسیدگی به 2 هزار فقره شکایات مردمی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان گفت: به 2 هزار و 307 فقره شکایات مردمی در مهر ماه سال جاری رسیدگی شده است.

رسیدگی به 2 هزار فقره شکایات مردمی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مشهود شریفی شنبه شب در جلسه تعزیرات حکومتی استان زنجان، اظهار داشت: تعداد شکایات رسیدگی شده مردمی 2 هزار و 307 فقره، شکایت منجر به تخلف 415 فقره و میزان پرونده‌های مختومه یک‌هزار و 353 مورد است.
وی ادامه داد: بیشترین مورد شکایات در خصوص مشاوران املاک و فروشندگان لوازم خانگی گزارش شده است که از اول مهر ماه تا 12 آبان ماه سال جاری به تعداد 13 هزار و 788 فقره پرونده به ارزش ریالی یک‌میلیارد و 289 میلیون و 645 هزار و 440 ریال رسیدگی شده است.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان با بیان اینکه در این مدت به 315 فقره شکایات واصله رسیدگی شده است، افزود: به 66 پرونده منجر به تخلف و 96 فقره پرونده مختوم شده است.
وی گفت: عملکردی که واحد بازرسی در حوزه‌های مبارزه با قاچاق کالا در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم را داشته و در خصوص شناسایی کالاهای قاچاق به مردم برنامه‌هایی را اجرایی کرده است.
شریفی یادآور شد: در راستای فرهنگ سازی مناسب در جامعه، اطلاع‌رسانی کالاهای قاچاق از برنامه‌های امور صنفی است که در این زمینه برنامه‌های مختلفی اجرا شده است.
وی اعلام قوانین مربوط به کالای قاچاق را از دیگر برنامه‌های امور صنفی برشمرد و یادآور شد: در هفته گذشته یک مورد کشف کالای قاچاق با ارزش ریالی 160 میلیون ریال کشف شد.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان نظارت بر واحدهای صنفی مرغ و تخم‌مرغ را از دیگر اقدامات مجمع امور صنفی برشمرد و خاطرنشان کرد: با همکاری‌های انجام شده و نظارت‌های صورت گرفته از واحدهای صنفی، دو فقره پرونده با ارزش ریالی 2 میلیون و 200 هزار ریال ارجاع شده است.
وی نصب برچسب و صدور فاکتور را از دیگر برنامه‌های مجمع امور صنفی برای واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: استفاده از صندوق‌های مکانیزه به دلیل سواد کم و هزینه بالا در برخی واحدهای صنفی رعایت نمی‌شود.
شریفی تشدید بازرسی‌ها، کنترل بازار و کنترل قیمت‌ها، تشدید بازرسی‌های بر کالاهای قاچاق و ایجاد تمهیدات لازم در راستای رسیدگی سریع به شکایات از برنامه‌های سازمان بازرسی در استان محسوب می‌شود.
وی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی متصدیان واحدهای تولیدی را از جرائم و مجازات قاچاق کالا از برنامه‌های سال جاری سازمان بازرسی برشمرد و یادآور شد: ارائه برنامه‌های فرهنگی مختلف در راستای آشنایی مردم با کالاهای قاچاق و عدم استفاده از این کالاها برای حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و کالاهای ایرانی دراستفاده از اقدامات سازمان بازرسی استان است که در شش ماهه دوم سال جاری نیز پیگیری می‌شود.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان گفت: نظارت بر عرضه انواع کالا در جمعه بازار زنجان از دیگر برنامه‌های سازمان بازرسی است تا کالاهای قاچاق در جمعه بازار زنجان به مردم ارائه نشود.
وی بر ضرورت همکاری مردم با سازمان بازرسی تا‌کید کرد و یادآور شد: مردم می‌توانند شکایات خود را به سازمان بازرسی برای پیگیری‌های لازم ارائه کنند.
شریفی در بخش دیگری از سخنان خود کمبود نیرو را از مشکلات سازمان بازرسی زنجان برشمرد و گفت: مردم می‌توانند با همکاری با سازمان بازرسی و گزارش تخلفات اصناف مختلف این سازمان را به نحو مطلوبی یاری کنند.
وی با بیان اینکه همکاری مردم با سازمان بازرسی موجب رسیدگی سریع به تخلفات اصناف از جمله گرانفروشی می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مطلوب برنامه‌های مختلف این سازمان، در اسرع وقت به شکایات مردمی از سوی سازمان بازرسی رسیدگی می‌شود.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان همکاری واحدهای صنفی را با سازمان بازرسی مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: اصناف با ارائه فاکتور خرید و فروش معتبر، درج قیمت روی کالاها و رعایت درصد سود مجاز می‌توانند به همکاری با سازمان بازرسی همت گمارند.
وی با بیان اینکه در صورت عدم همکاری مطلوب اصناف با سازمان بازرسی جرائم آنان در نظر گرفته می‌شود، متذکر شد: در صورت احراز تخلفات اصناف، این واحدها جریمه شده و در صورت تکرار پلمب می‌شوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول