اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بانوان هیئت چوگان اصفهان:

چوگان‌ بازان اصفهان با جان خود بازی می‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده بانوان هیئت چوگان اصفهان گفت: خطرات رشته چوگان بسیار بیشتر از زیبایی‌های آن است و در استان چوگان‌ بازان با جان خود بازی می‌کنند.

چوگان‌ بازان اصفهان با جان خود بازی می‌کنند
رضوان جعفری در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با اینکه رشته ورزشی چوگان جزو باسابقه‌ترین ورزش‌های جهان است و در ایران نیز همگان زادگاه این ورزش را اصفهان می‌دانند با این حال اهمیتی به چوگان اصفهان داده نمی‌شود و این رشته ملی و بومی به حال خود رها شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در ورزشی چوگان کمبود آب است، تصریح کرد: چوگان‌بازان اصفهان علاوه بر اینکه حتی از نظر شرب آب با کمبود‌های زیادی روبرو هستند، تمرینات آنها نیز در زمین‌های خاکی و بدون چمن انجام می‌شود.
نماینده بانوان هیئت چوگان استان اصفهان با اشاره به اینکه بازی کردن در زمین چوگان خاکی مشکلات زیادی برای چوگان‌بازان به ویژه بانوان چوگان‌باز به وجود آللورده است، افزود: ورزشکاران چوگان استان اصفهان با مشکل جدی آسم روبرو هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر زمینی که در اختیار هیئت چوگان استان اصفهان قرار داده شده از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست و در زمین تمرین چوگان شن و سنگ جای چمن را گرفته است.
جعفری افزود: در زمان تمرین چوگان‌بازان داخل زمین فعلی چوگان هر لحظه احتمال برخورد ورزشکاران با کناره‌های ورزشگاه وجود دارد.
وی در مورد تعداد بانوان چوگان‌باز حرفه‌ای هیئت چوگان استان اصفهان با بیان اینکه این تعداد به حدود 10 نفر می‌رسد بیان کرد: البته ثبت‌نام چوگان کماکان وجود دارد.
نماینده بانوان هیئت چوگان استان اصفهان در مورد هزینه‌های ورزش چوگان با اشاره به اینکه هزینه‌های چوگان استان اصفهان در هر ماه به حدود 6 میلیون تومان می‌رسد اضافه کرد: تمام این‌ هزینه‌ها از جیب رئیس هیئت چوگان استان اصفهان پرداخت می‌شود.
وی در ادامه صحبت‌های خود آموزش مقدماتی چوگان را حدود هشت جلسه عنوان کرد و گفت: ورزش‌جویان قبل از چوگان باید دوره سوارکاری را آموزش دیده و پس از آن به چوگان روی آورند.
جفری اضافه کرد: در صورتی که هشت جلسه آموزش چوگان جوابگوی نیاز ورزش‌جویان نباشد، تعداد جلسات اضافی برای ورزشکاران چوگان به صورت رایگان ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول