اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مهمان‌نواز:

۱۳ آبان روز مرگ آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت:‌ 13 آبان روز مرگ آمریکاست که همواره در تاریخ انقلاب جاودانه خواهد ماند.

۱۳ آبان روز مرگ آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در ایین نماز جمعه این هفته خراسان شمالی اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب دوم در جمهوری اسلامی از سوی امام خمینی (ره) نامگذاری شده است که در این لانه فساد مدارک بسیاری وجود داشت که متأسفانه از سوی عوامل جنایتکار آمریکا قبل از تسخیر از بین رفته است.
وی گفت: البته بسیاری از مسائل غم‌انگیز نیز در این محل کشف شد که حاکی از جنایات این رژیم منفوس است.
خطیب جمعه بجنورد با بیان اینکه ۱۳ آبان روز انزجار ملت‌های مسلمان و آزاده از استکبار جهانی است، تصریح کرد: امروز بسیاری از ملت‌ها و مردم از آمریکا نفرت داشته و این رژیم را فرصت‌طلب و آدم‌کش تلقی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی از دولت‌ها تداوم قدرت را در گرو آمریکا می‌دانند، اظهار داشت: این کشورها به سختی در اشتباه هستند و باید در رویکرد خود تجدیدنظر کنند زیرا مهم‌ترین تکیه‌گاه خداوند و توکل به باری‌تعالی است.
وی افزود: پیروزی مسلمانان در چند ماه گذشته علیه حکام ظلم و جور در پرتو توکل به خدا و ایمان داشتن صورت گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه و همچنین به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۷ را برشمرد و یادآور شد: دشمن تصور می‌کرد که با تبعید امام می‌تواند ملت را از رهبر خود جدا کند. لیکن این تبعید سالها بعد مقدمه پیروزی در بهمن ۵۷ شد.
وی با بیان اینکه دست رژیم منحوس پهلوی در ۱۳ آبان به خون دانش‌آموزان آغشته شد، اظهار داشت:‌این رژیم دانشجویان و دانش‌آموزان به پا خواسته را به رگبار بست و برگ سیاهی دیگر بر اوراق جنایات خود افزود.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم گفت‌: این عید بزرگترین اعیاد مسلمانان است و باید به بهترین شکل گرامی داشته شود.
آیت‌الله مهمان‌نواز همچنین روز عرفه و برگزاری دعای عرفه را مهم برشمرد و افزود: باید در این روز فرصت را مغتنم شمرده و ضمن دعا و زمزمه کردن با خدای خود مناجات کنیم.
وی با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: این امام نقش عظیمی در اسلام ناب محمدی داشت و اگر امروز درخشش جامعه اسلامی را شاهد هستیم نتیجه تلاش‌های آن امام بزرگوار است.
خطیب جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: آن امام همام نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی مردم بی‌تفاوت نبوده و همواره در خط مبارزه با طاغوتیان قرار داشت و سرانجام به شهادت رسید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول