اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

عمر لیبرالیسم و استبداد در جهان به پایان رسیده است/ آمریکا باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: عمر لیبرالیسم، سرمایه‌داری غرب، استبداد و استعمارگری در کشورهای جهان به پایان رسیده و به زودی رژیم آمریکا و صهیونیستی به دست ملت‌ها به زباله‌دان تاریخ خواهند رفت.

عمر لیبرالیسم و استبداد در جهان به پایان رسیده است/ آمریکا باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حماسه 13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ در تاریخ کشور ایران است که شامل تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به دستور آمریکا و توسط شاه به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 جلوی دانشگاه تهران و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 بود.
وی تصریح کرد: ویژگی مشترک هر سه حادثه مهم نیز ردپای سیاست‌های استعمارگرانه و مداخله‌جویانه آمریکاست، از این رو حماسه 13 آبان جایگاه مهم و شایسته‌ای در تاریخ انقلاب و مبارزات حق‌طلبانه همه آزادگان جهان دارد و مردم ایران در سالگرد این انقلاب عظیم همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانند.
آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه روز 13 آبان روز تجلی استکبارستیزی است، اظهار کرد: یک مجموعه استکباری بنا دارند با ام‌القرای اسلام ایران مبارزه کرده و نظام اسلامی را تضعیف کنند تا بتوانند افکار شیطانی و پلید خود نایل شوند.
وی بیان داشت: در گذشته استکبار یک حرکت فردی بود اما امروزه آرمان‌های استکباری به صورت سازمان یافته و منسجم در قالب تشکیلات یک حکومت، قصد زورگویی و اعمال نفوذ بر مستضعفان جهان را دارد و با مرگ یک مستکبر آرمان‌ها و افکار پلید او نمی‌میرد.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: اکنون دولت آمریکا نماد استکبار جهانی است و این شیطان بزرگ شیطان‌های کوچک را با خود همفکر و همسو می‌کند. 
 
شعار مرگ بر آمریکا در کل جهان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و مزدوران آنان امسال با قیام ملت‌های مسلمان در خاورمیانه، شمال آفریقا و قیام مردم غیرمسلمان در منطقه اروپا و آمریکا روبه‌رو هستند و شعار مرگ بر آمریکا در دنیا سراسری و همه‌گیر شده است.
آیت‌الله شبستری در اداره با اشاره به تهمت‌های تولید سلاح هسته‌ای، نقض حقوق بشر و طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا از سوی  ایران را توطئه و سناریوهای جدید آمریکا  اعلام کرد و افزود: از جمله تحولاتی که موجب شده آمریکا عاصی شود تحولات اجتماعی در کشورهای غربی و جنبش وال‌استریت است که رژیم آمریکا را منفعل کرده و این جنبش روز به روز عمیق‌تر می‌شود.
آیت‌الله مجتهدشبستری گفت: عربستان در مهار قیام‌های مردمی یمن و بحرین به این کشورها رسماً قشون‌کشی کرده و مسلمانان را قتل‌عام می‌کند در حالیکه اوضاع داخلی این کشور وخیم بوده و در آینده نزدیک حکام آن به سرنوشت حکام دیکتاتورهای تونس، لیبی و مصر دچار خواهند شد. 
وی با بیان اینکه ایران ام‌القرای اسلام است، افزود: سناریوهای ضعیف آمریکا و تهدید و توطئه‌های این کشور همچنین همدستانش علیه ایران ریشه در سردرگمی آنها در داخل مشکلات دارد. 
 

تحولات خاورمیانه ریشه اسلامی دارد

خطیب جمعه تبریز، عامل دیگری که آمریکا را وادار به تهمت‌زنی به ایران کرده است را آینده عربستان اعلام کرد و گفت: استکبار جهانی فهمیده تحولات خاورمیانه ریشه اسلامیت دارد و قطعاً این جابه جایی‌ها چون اسلامی است به نفع ایران خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا با طرح این مسائل و تهمت‌ها می‌خواهد با تحت شعاع قرار دادن و سرپوش گذاشتن به اوضاع وخیم آمریکا، اروپا و جنبش‌های خاورمیانه در دنیا، اسلام هراسی و ایران هراسی را به وجود آورد.
آیت‌الله شبستری تصریح کرد: این توطئه‌های آمریکا در راستای مقابله با گسترش روزافزون اسلام در جهان و جلوگیری از بیداری ملت‌های منطقه است که با تاسی به انقلاب ایران صورت گرفته و تهدیدی برای استکبار جهانی به شمار می‌رود.
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: استکبار جهانی با طرح این مسائل سست از این موضوع غافل است که افکار عمومی در خاورمیانه و جهان بیدار شده شاهد پایان عمر لیبرالیسم، سرمایه‌داری غرب و استبداد در کشورهای جهان است.
وی گفت: همانطوریکه آمریکا با خفت عراق را ترک کرد، باقیمانده دیکتاتورها و استعمارگران به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به زودی به دست ملت‌ها به زباله‌دان تاریخ خواهند رفت.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به وجود 100 سند که مشخص می‌کند آمریکا تروریسم دولتی است، اظهار کرد: با افشای این اسناد آمریکا بیش از پیش رسوا می‌شود.
 

محاکمه آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی

آیت‌الله شبستری همچنین خواستار محاکمه دولت آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی شد.
وی با اشاره به تداوم روحیه استکبارستیزی مردم تصریح کرد: ملت ایران با حضور آگاهانه و پررنگ در صحنه‌های انقلاب همواره ثابت کردند مانند 30 سال گذشته و مانند اوایل انقلاب و شاید هم پرصلابت‌تر روحیه استکبارستیزی را حفظ کرده و اجازه دست‌اندازی به دشمن را نخواهند دارد.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) افزود: این امام همام مانند سایر ائمه و امامان معصوم (ع)بر اثر توطئه‌های حاکمان ظالم زمان خود به شهادت رسید.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به فرارسیدن روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه روز نیایش و راز و نیاز به درگاه خداوند است که در این روز همه باید با زائران کوی حسینی و احرام‌نشینان صحرای عرفات برای فرج امام زمان (عج) دعا کنیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول