اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

امروز آمریکا به نماد ظلم و ستم در جهان تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: زمان مرگ آمریکا فرا رسیده و امروز آمریکا به نمادی از ظلم و ستم در جهان تبدیل شده است.

امروز آمریکا به نماد ظلم و ستم در جهان تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم طباطبایی در نماز جمعه این هفته که در مصلی المهدی (عج) زابل برگزار شد، اظهار کرد: هفتم ذیحجه روز شهادت مظلومانه حضرت امام محمدباقر(ع) را به همه دلشیفتگان آن امام همام تسلیت عرض می‌کنم.
وی افزود: ما در 13 آبان سه مناسبت داریم که در هر سه مناسبت دست جنایتکار آمریکا در وقوع این حوادث نقش داشته است یکی تبعید امام(ره) در زمان شاه، دوم روز دانش‌آموز و سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره).
خطیب جمعه زابل تصریح کرد: بنا به فرموده امام (ره) " 13 آبان انقلاب دوم ایران و بزرگ‌تر از انقلاب اول است" و هر سه حادثه 13 آبان مربوط  به آمریکا می‌شود و امروز به‌نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است.
طباطبایی گفت: ما هرچه امروز بدبختی و ظلم و ستم در جهان داریم همه از گور آمریکا بلند شده است، آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر می‌داند.
وی بیان کرد: امروز همه ما شاهدیم که مردم کشور آمریکا علیه سردمداران خودشان تظاهرات می‌کنند و مردم از دولتشان عصبانی هستند و تحمل ظلم و ستم آنان را ندارند.
امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: دیگر مرگ آمریکا فرا رسیده است و آمریکا امروز در جهان به نماد تجاوز، ظلم و ستم، دخالت در امور کشورها و... تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: مبارزه با آمریکا باید واقعی باشد و در حد شعار نباشد و ما باید الگوگیری خود را از قرآن و اهل بیت داشته باشیم و اگر در غیر این صورت عمل کنیم، بیهوده است.
طباطبایی تصریح کرد: در شهر ما نباید بی‌بند و باری و بدحجابی وجود داشته باشد باید رو در روی آمریکا بایستیم و دانش‌آموزان و دانشجویان ما پیرو امام و رهبری باشند.
وی روز عرفه را روز نیایش دانست و بیان کرد: این روز یک روز نیایش و فرصتی طلایی است که نباید ازدست دهیم.
امام جمعه زابل گفت: ما در روز عید قربان به قربانی می‌پردازیم و بعد از قربانی کردن باید آن گوشت را به مستمندان و فقیران بدهیم و این قربانی را به کسانی که نیاز ندارند ندهیم و شما با این قربانی کردن در امتحان الهی شرکت کرده‌اید و باید زیاد تلاش کنید.
وی به اعمال حج اشاره کرد و افزود: حج نمادی از قدرت و اقتدار اجتماعی و سیاسی امت اسلامی بوده و در حقیقت تصویری از آمیختگی دنیا و آخرت و سیری بین انسان و خداست.
طباطبایی ادامه داد: احرام چه در عمره و تمتع نخستین عمل و آغاز به سوی خداست و معنای احرام این است که به سوی خدا حرکت می‌کنیم و لذا باید سبقه الهی بگیریم.
وی اضافه کرد: سعی بین صفا و مروه تلاش برای زندگی است، امام حسین (ع) معنای واقعی قربانی کردن را به جهانیان آموخت.
خطیب جمعه زابل عنوان کرد: ما اگر به فلسفه حج توجه نداشته باشیم و مفهوم آن را درک نکنیم به بیراهه رفته‌ایم.
‌امروز راهپیمایی 13 آبان ساعت 10 از فلکه امام حسین (ع) زابل تا مصلی المهدی این شهرستان ادامه داشت که مردم زابل یکپارچه و با وحدت کامل در این مراسم حضور یافتند و با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، جانم فدای رهبر و..." شکوه و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان کشاندند.
راهپیمایی 13 آبان با حضور پر شور مسئولان و آحاد مردم سیستان ‌به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان شهرستان زابل برگزار شد.
در پایان این راهپیمایی، قطعنامه‌ای توسط خبرنگار خبرگزاری فارس در زابل‌ قرائت شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول