اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت چابهار:

‌دشمنان‌ نسبت به مسائل ایران عاقلانه بیندیشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت چابهار گفت: به دشمنان توصیه می‌شود نسبت به ایران و مسائل ایران عاقلانه بیندیشند و دست از حماقت بردارند.

‌دشمنان‌ نسبت به مسائل ایران عاقلانه بیندیشند
به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت‌الاسلام احمدعلی قاسمی‌زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه چابهار در مصلای المهدی این شهرستان اظهار کرد: حسن معاشرت در انجام همنوع خود باید برای خدا باشد زیرا ایمان عملی، رفتار و کردار ما را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به کردارهای خشن در جامعه افزود: متأسفانه کارهای خشن در جامعه ما در حال رشد است که این نشانه ضعف ایمان در افراد است.
امام جمعه موقت چابهار ادامه داد: اگر ایمان عملی در جامعه شکل گیرد امت واحده شکل می‌گیرد و آنچه در شکل‌گیری امت واحده نقش دارد امر به معروف و نهی از منکر است در حالی که اگر ایمان پایه‌گذار امت واحده باشد یکی از بهترین فضایل امر به معروف و نهی از منکر است.
قاسمی‌زاده در ادامه شهادت امام محمد‌باقر (ع) را به همه شیعیان جهان تسلیت گفت و بیان کرد: امام محمد‌باقر(ع) در روایتی می‌فرمایند: "رشد و کمال عقلانی بشر در سه مقوله شناخت، صبر و عقل میسر است".
وی همچنین با تبریک سالروز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان و دانش‌آموزان در سال 58 و روز مبارزه با استکبار جهانی افزود: در پرتو مبارزه با استکبار است که وحدت شکل می‌گیرد و همچنین از دست‌اندرکاران فرهنگی و امنیتی به خاطر راهپیمایی امروز 13 آبان در چابهار تشکر کرد.
خطیب موقت جمعه چابهار به روز فرهنگ عمومی در 14 آبان اشاره کرد و گفت: با تأثیرگذاری نهادهایی از جمله حوزه علمیه، ارشاد، دانشگاه‌ها که هر یک با مقوله فرهنگ به طور مستقیم و غیر‌مستقیم درگیرند باید کارهای فرهنگی کوتاه مدت و بلند مدت را انجام دهند.
قاسمی‌زاده با انتقاد از معماری‌های امروز در سطح جامعه عنوان کرد: باید مراقب باشیم معماری‌های فرهنگی اسلامی خودمان را به بوته فراموشی نسپاریم زیرا در فرهنگ عمومی باید اولویت‌ها مشخص و در راستای تقویت آنها گام برداشت.
وی بیان کرد: اگر در تمام عرصه‌ها، فرهنگ عمومی را محور کارها قرار دهیم وجدان‌ها بیدار می‌شود اگر نیروی انسانی یک جامعه از لحاظ فرهنگی به رشد و تعالی برسد، رشد اقتصادی را به دنبال دارد زیرا محور اصلاح جامعه ما عرصه فرهنگ عمومی است.
امام جمعه موقت چابهار از عملکرد وزارت علوم در چابهار انتقاد کرد و افزود: متأسفانه امروزه وزارت علوم، دانشگاه‌های چابهار را به حال خود هم در عرصه مدیریتی و هم آموزشی رها کرده و هیچگاه به کمیت علم توجه نداشته است.
قاسمی‌زاده خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها مراکز تربیت انسان‌ها هستند لذا از مجامع فرهنگی کشور خواسته می‌شود دانشگاه چابهار را از این عرصه ورشکستگی نجات دهند.
وی همچنین از عملکرد رسانه‌های غربی انتقاد کرد و گفت: امروزه رسانه‌های غربی می‌خواهند بگویند که دولت ایران مسئولیت گریز است و با سناریوهایی از قبیل ترور سفیر عربستان و مسائل هسته‌ای غیر‌نظامی، ایران را نظامی جلوه دهند و درصدد تخریب ایران هستند.
امام جمعه موقت چابهار عنوان کرد: تا زمانی که ولایت فقیه را داریم تمام سناریوهای را خنثی و به دشمنان خود نصیحت می‌کنیم دست از این حماقت‌ها بردارند و به ایران یا مسائل ایران عاقلانه بیندیشند.
وی در پایان از مردم خداجو و مؤمن چابهار خواست تا در نماز عید قربان شرکت گسترده‌ای داشته باشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول