اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی؛

شیوه‌نامه اجرایی کنگره بزرگداشت فضل‌بن‌شاذان تصویب شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار خراسان رضوی و در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان شیوه‌نامه اجرایی کنگره بزرگداشت فضل‌بن‌شاذان مصوب شد.

شیوه‌نامه اجرایی کنگره بزرگداشت فضل‌بن‌شاذان تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک 14 آبان روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: کارگروهی در استان پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری درباره خراسان رضوی و خواسته‌های معظم له در مورد این استان عملیاتی می‌کند.
وی افزود: یکی از موارد به زمین مانده از مطالبات ایشان برگزاری کنگره بزرگداشت فضل بن شاذان بود که با همکاری تمام دستگاه‌های ملی و استانی سال آینده در استان برگزار می‌شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: فضل بن شاذان جزو علمای بزرگ استان در علوم حدیث، کلام، فقه و تفسیر و سرآمد روزگار خود و هم عصر با پنج امام معصوم بوده و محضر چهار امام را از نزدیک درک کرده‌اند.
صلاحی در ادامه از تصویب سرود ویژه شهر مقدس مشهد خبر داد و تصریح کرد: از تمام فرمانداران خواسته شده سرود ویژه شهرستان‌ها را بسازند که شناسنامه شهرستان باشد و در برگیرنده مفاخر و مشاهیر شهرستان باشد.
استاندار خراسان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از مجموع 27 شهرستان خراسان رضوی کار تدوین سرود 20 شهرستان به اتمام رسیده و هشت سرود شهرستان نیز رونمایی شده است.
استاندار خراسان رضوی همچنین از اجرایی شدن طرح جامع خانواده پایدار برای نخستین‌بار در کشور از خراسان رضوی خبر داد و گفت: این طرح با همکاری 31 دستگاه و 51 برنامه با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان که 10 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط استانداری و 3.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات
دستگاه‌ها به اجرا در آمده است.
صلاحی افزود: یکی از موضوعات این طرح ترویج ازدواج آسان،آگاهانه و به‌‌هنگام است که در دانشگاه فردوسی مشهد با استقبال بی‌نظیر دانشجویان آغار شد.
محمد غفاری معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی درباره این طرح ابراز داشت: به  منظور کاهش آمار طلاق در استان و ترغیب جوانان به ازدواج پایدار، کلاس‌های مهارت زندگی در دبیرستان های استان با تحت پوشش قرار دادن 39 هزار دانش آموز دختر دبیرستانی و 70 هزار دانشجو آغاز شد.
وی عنوان کرد: از زمان آغاز اجرای این طرح تاکنون به توفیقات خوبی در این زمینه نایل شده‌ایم.
عفت شریعتی عضو شورای فرهنگ عمومی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم یکی از دغدغه‌های مردم و افزایش آمار طلاق در استان دانست و خواستار ترویج سیره زندگی اهل بیت در جامعه شد.
این مسئول ضمن انتقاد از عملیاتی نشدن طرح تسهیل ازدواج جوانان که در مجلس هفتم مصوب شده است اذعان داشت: مهریه بالا ،نگرش افزون‌طلبی و زیاده‌خواهی و تامین هزینه‌های گزاف بر جوانان از ابتدا زندگی جوانان را بی میل به ازدواج کرده که باید در این‌باره چاره اندیشی شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول