اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو خبر داد:

معرفی ذخیره‌گاه ارسباران الگویی برای سایر ذخیره‌گاه‌های

خبرگزاری فارس: مدیر گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو گفت: ذخیره‌گاه ارسباران را الگویی برای سایر ذخیره گاه‌های کشور معرفی می‌کنیم.

معرفی ذخیره‌گاه ارسباران الگویی برای سایر ذخیره‌گاه‌های
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مهین گزانی اظهار داشت: ارسباران به دلیل وجود گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری مورد توجه ویژه مسئولان محیط زیست کشور و منطقه آزاد ارس بوده و در بین 10 ذخیره‌گاه داخل کشور از غنی‌ترین و با اهمیت‌ترین ذخیره‌گاه‌ها به حساب می آید.
وی با تاکید بر اهمیت ویژه ذخیره‌گاه ارسباران در کشور افزود: به دلیل وجود ذخایر غنی گیاهی و جانوری و مدیریت و نگهداری صحیح ذخیره‌گاه ارسباران را به عنوان الگو برای سایر ذخیره‌گاه‌های کشور معرفی خواهیم کرد.
گزانی با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری از ذخیره‌گاه‌ها مورد تاکید یونسکو است، گفت: این نشست در راستای بررسی مشکلات موجود در ذخیره‌گاه‌های کشور با محوریت بررسی ذخیره‌گاه ارسبارن در جهت حفظ پایداری آن برگزار شد.
وی ثبت ذخیره‌گاه‌های مشترک در مرز کشورها را از برنامه‌های مهم یونسکو برای توسعه امر بهره‌برداری صحیح اعلام کرد و افزود: ذخیره‌گاه ارسباران به دلیل گستردگی در مرز ایران با کشورهای همسایه و وجود توانمندی‌های بالقوه برای جذب گردشگران و بهره‌برداری صحیح و اقتصادی گزینه مناسبی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری در بین کشورهای منطقه است.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس نیز در جمع مدیران و مسئولان و روسای ذخیره‌گاه‌ها و محیط زیست استان‌های کشور بر ضرورت بهره مندی از نعمات خدادادی تاکید کرد و گفت: ارسباران متعلق به همه مردم ایران است و باید برای سلامت آن برنامه‌ریزی شود.
صادق نجفی به زیبایی‌های موجود در پیرامون محیط زیست منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: کرانه‌های ارس جلوه‌ای از موهبت و نعمت‌های بیکران خداوند است و همواره در ایام تعطیلات مورد استقبال گردشگران و دوستداران طبیعت قرار می‌گیرد.
وی افزود: ذخیره‌گاه ارسباران هم برای مردم و هم برای مسئولان و مدیران استان و کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری و بعضی موارد کمیاب در یک جا در این ذخیره‌گاه موجود است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول