اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تکرار / حجت‌الاسلام رئیسی در گفت و گو با فارس مطرح کرد:

آمریکا به جای اتهام به سپاه، اقدامات ضدبشری خود را متوقف کند

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه ‌از دستگیری و بازگرداندن خاوری از طریق راهکارهای قانونی به کشور خبر داد و‌ به اتهام اخیر امریکا به سپاه پاسخ داد.

آمریکا به جای اتهام به سپاه، اقدامات ضدبشری خود را متوقف کند
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست با امام جمعه بجنورد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: هر پرونده‌ای که به دستگاه قضایی ارجاع شود، طبیعتاً عادلانه رسیدگی خواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به سؤال پیگیری دستگاه قضایی برای بازگرداندن خاوری گفت: همان‌طور که آقای اژه‌ای در مصاحبه خود اشاره کردند در صورت عدم بازگشت وی از راهکارهای قانونی استفاده خواهد شد.
معاون اول قوه قضائیه همچنین در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در نظام پولی و مالی خاطرنشان کرد: این موضوع در نشست با مدیران استان به طور مفصل ارائه می‌شود.

*دولت در خط مقدم اصلاحات پولی و بانکی قرار دارد

‌معاون اول قوه قضائیه نقش دولت در پیشگیری از مفاسد اقتصادی را مهم‌تر از سایر قوا دانست و گفت: دولت در خط مقدم اصلاحات پولی و بانکی قرار دارد و باید این اصلاحات را سریع‌تر انجام دهد.
‌رئیسی ‌در حاشیه نشست شورای اداری خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل آنکه بانک‌ها و نظام بانکی در اختیار دستگاه اجرایی است، اصلاح نظام بانکی با پیشنهادات اصلاحی از ناحیه دولت صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: طبیعتاً آنجایی که به قانون نیز نیاز باشد، به مجلس و آن جاهایی که اقدامات از ناحیه قوه قضائیه نیاز داشته، دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.
معاون اول قوه قضائیه جامع‌ترین منشور در مبارزه با مفاسد اقتصادی را فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: هم وظیفه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و هم قانونگذاری در پیام مشخص شده است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم بسترهای فساد از بین برود باید این پیام به عنوان یک منشور جامع مورد توجه همه دست‌اندرکاران در حوزه قانونگذاری، مجریه و دستگاه قضایی قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: بر همین اساس مدیران و دست‌اندرکاران باید یک‌بار دیگر این پیام رهبری را مرور کرده و تمام همت خود را در جهت اجرایی کردن آن به کار ببندند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف مثل حوزه بانکی و پولی باید این منشور کاربردی شود، اظهار داشت: این منشور بهترین دستورالعمل برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و سوءاستفاده کنندگان است.
معاون اول قوه قضائیه با طرح این سؤال که چرا افرادی می‌توانند دست به این فساد بزرگ زده و دغدغه برای مسئولان نظام ایجاد کنند، ادامه داد: اگر زمینه جرم نباشد، قطعاً مجرم موفق به کار نخواهد شد و این همان چیزی است که مسئولان باید زمینه‌های وقوع جرم را از بین ببرند.
وی تاکید کرد: معتقدیم که همه بخش‌ها در کشور اگر خود را موظف به از بین بردن زمینه‌های فساد بدانند، دیگر فساد مالی روی نمی‌دهد از این رو دستگاه اجرایی در این زمینه در خط مقدم قرار دارد و وظیفه‌اش نسبت به سایر قوا سنگین‌تر بوده و نوبت به دستگاه قضایی در این زمینه زمانی فرا می‌رسد که پرونده قضایی بشود.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه برخورد قضایی یکی از راه‌های مبارزه با فساد است، یادآور شد: به هر شکل باید نظام‌ها توسط دولت اصلاح شود و یقیناً همه بخش‌ها در از بین بردن زمینه‌های فساد طبق حکم هشت ماده‌ای رهبری مسئول هستند.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: نسل سوم و جوان شایسته است که مروری به 13 آبانی که امام را تبعید کردند، داشته باشند و بعد 13 آبانی که دانش‌آموزان و دانشجویان توسط ایادی آمریکا به خاک و خون کشیده شده‌اند را مرور کنند.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در 13 آبان 58 دانشجویان با انگیزه الهی لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، گفت: این دانشجویان به فرموده امام خمینی (ره) انقلاب دوم را برای نظام اسلامی رقم زدند.
وی تصریح کرد: اکنون در شرایطی 13 آبان را برگزار می‌کنیم که نظام جمهوری اسلامی در اوج عزت و آمریکا در اوج ذلت قرار دارد که نمونه آن این بوده که آمریکا پس از 10 سال باید عراق را با ذلت ترک کند.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به شاخص‌های جنبش‌های منطقه اظهار داشت: هم‌اینک اسلام‌خواهی در کشورها موج می‌زند، همانطوری که مردم در تونس و لیبی اعلام کرده‌اند که اسلام را می‌خواهند.
وی خاطرنشان کرد: جنبش‌های منطقه ضد دیکتاتوری و ضد استبدادی بوده و علیه استکبار قیام کرده و شعار مرگ بر آمریکا جزو شعارهای ملت‌هاست.

*سپاه قدس حرکت نظامی در هیچ کشوری انجام نمی‌دهد‌

‌معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه استکبار راه خود را گم کرده است، به اتهامات واهی علیه سپاه قدس سپاه اشاره و تاکید کرد: سپاه قدس هیچ حرکت نظامی در هیچ کشوری انجام نمی‌دهد.
‌رئیسی ‌در نشست با مدیران خراسان شمالی با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی در جنبش‌های کشورهای اسلامی منطقه اظهار داشت: آن‌ها نمی‌توانند عامل این حرکت‌ها را دریابند و بعد سپاه قدس را متهم می‌کنند.
وی افزود: اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز اول انقلاب مشخص و صریح بوده که پاسدار انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی است.
رئیسی خطاب به این کشورها اظهار داشت: شما به جای آنکه بروید ببینید که مردم یمن چه می‌گویند روز به روز خون ریخته و مردم را قتل عامل کرده و بعد اتهامات واهی علیه سپاه قدس مطرح می‌کنید.
وی با اشاره به حرکت‌های مردم در لبنان، عراق و ... اظهار داشت: این خود مردم منطقه بوده که حرکت‌های ضد استکباری را آغاز کرده‌اند و به برکت پیام انقلاب اسلامی، رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری انجام شده است.
معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه حرکت انقلاب اسلامی، حرکتی نیست که بشود در بیرون مرزها متوقف کرد، افزود: جایگاه انقلاب اسلامی در قلب‌های مردم منطقه بوده و دشمنان باز به این موضوع توجه نکرده و دچار توقف شدند.
وی با اشاره به جنبش وال استریت و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل تصریح کرد: استکبار در حقیقت راه خود را گم کرده و دچار نوعی سردرگمی شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز در حالی در آستانه برگزاری 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی قرار داشته که جمهوری اسلامی عالی‌ترین موقعیت و اقتدار قرار دارد، گفت: تمام این افتخارات به یمن خون شهدا و به برکت حضور مردم است.
رئیسی اظهار داشت: در همین راستا مدیران نقش اساسی را در خدمت رسانی به مردم و افزایش رضایتمندی و اعتماد سازی دارند.
وی اضافه کرد: سخن مکتب ما همواره محبت، دوست داشتن و خدمت به مردم بوده و عشق ورزیدن به مردم از ویژگی‌های نظام اسلامی است.
معاون اول قوه قضائیه همچنین بر حفظ وحدت و همدلی تمام مسئولان تاکید کرد و گفت: رهبری همواره در این زمینه رهنمودهای ارزنده‌ای داشته و باید مسئولان در فضای وحدت و همدلی برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

*پرونده اختلاس 3000 میلیاردی از جنس پرونده شهرام جزایری است

‌معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه جنس تخلف پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی همانند پرونده‌های اختلاس 123 میلیارد تومانی و پرونده شهرام جزایری است، گفت: در پرونده تخلف 3 هزار میلیارد تومانی صرفا رقم‌ها و آدم‌ها فرق می‌کنند ولی جهت‌های آن‌ها یکی است.
‌‌رئیسی ‌در نشست شورای اداری خراسان شمالی، وجود منافذ در مراکز بانکی و مالی را در وقوع این تخلفات برشمرد و اظهار داشت: یقیناً مردم و مسئولان شاهد برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی خواهند بود.
وی بیان داشت: تا زمانی که این زمینه‌ها وجود داشته باشد، احتمال وقوع تخلف نیز وجود خواهد داشت از این رو برای پیشگیری از این تخلفات، باید سازوکارها در جای خودش اصلاح شود.
معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر نظارت‌های دقیق بر مزایده‌ها و مناقصه‌ها در دستگاه‌ها افزود: با انجام شفافیت سازی در بسیاری از حوزه‌ها، قطعاً شاهد کمترین ناهنجاری‌ها در حوزه‌های مختلفی خواهیم بود.
وی تصریح کرد: جامعه اسلامی اجازه نمی‌دهد که فساد در هیچ کجای جامعه اسلامی لانه کند و مطلقاً فساد را نمی‌پذیرد و با آن برخورد می‌شود.
رئیسی اضافه کرد: ممکن است چند صباحی فردی کاری را انجام دهد، لیکن مدار بر حول عدالت می‌چرخد و قطعاً گرفتار قانون خواهد شد.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یک عده‌ای اجرای عدالت را نمی‌خواهند، اظهار داشت: هر چیزی که از عدالت خارج شود، فساد به بار می‌آورد و جامعه‌ای که رو به عدالت است، از فساد مبرا است.
وی ادامه داد: دستگاه‌ها در نظام پیشگیری از جرم باید به گونه‌ای عمل کرده که انگیزه جرم به وجود نیاید یعنی با نظام‌های اخلاقی و تربیتی، وجدان کاری طوری عمل کرد که این پدیده شکل نگیرد.
رئیسی تصریح کرد: بر همین اساس کسی که بخواهد عمل مجرمانه‌ای انجام و مرتکب جرم شود، زمینه‌ها باید به گونه‌ای شکل گرفته که نتواند کاری انجام دهد.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه فعال شدن دستگاه‌های نظارتی در ادارات که مدیران عهده‌دار مسئولیت هستند را برشمرد و گفت: وقتی که دستگاه نظارتی بود دیگر نگاه دستگاه‌ها به سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی دولتی به وجود نخواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر زیرمجموعه یکی از وظایف مدیران است، تصریح کرد: نخستین ناظر در مجموعه خود مدیران هستند یعنی در حوزه شهر، روستا، استان و مرکز هر مدیری مسئول بوده و قطعا هیچ مدیریتی بدون نظارت معنا پیدا نمی‌کند.
رئیسی همچنین با اشاره به اینکه یک تفاوت مبنایی بین مدیریت اسلامی و سایر مدیریت‌ها وجود دارد، گفت: مهم‌ترین شاخصه مدیریت اسلامی این بوده که مدیران قبل از هر چیز خود را در محضر خداوند می‌بینند.
وی با تاکید بر اینکه باید به فرموده حضرت امام راحل (ره) عالم محضر خدا بوده و باید خود را همواره در محضر خدا دید، اظهار داشت: مدیری که خودش را در محضر خدا دانسته، یقینا خود را موظف به پاسخگویی به خداوند، سلسله مراتب اداری و پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی و همچنین ارباب رجوع‌ها می‌داند.
معاون اول قوه قضائیه به منظور افتتاح ساختمان جدید دادگستری و نشست با امام جمعه، قضات و مدیران خراسان شمالی به خراسان شمالی سفر کرده است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول