اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کمیسیون اجتماعی فرهنگی کلانشهرهای:

بد اخلاقی‌های برخی از سیاسیون عامل شکاف مردم با سیاست است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کمیسیون اجتماعی فرهنگی کلانشهرهای گفت: بد اخلاقی‌های برخی از سیاسیون، علت شکاف مردم با عرصه سیاست شده است.

بد اخلاقی‌های برخی از سیاسیون عامل شکاف مردم با سیاست است
عادل مزاری در حاشیه مراسم اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در غرفه سیستان و بلوچستان به خبرنگار فارس اظهار کرد: فضای بسته رسانه‌ای، افیون جامعه و عامل رشد تخلفات و اختلاس‌ها می‌شود و آزاد‌اندیشی و اطلاع‌رسانی شفاف موجب توسعه و رشد جوامع کنونی است.
وی افزود: رسالت مطبوعات و خبرگزاری‌ها هر روز سنگین‌تر و حساس‌تر می‌شود و این تدبیر و خلق نوآوری است که جذابیت‌ها را بیشتر و مخاطب را متأثر می‌کند.
مدیر مسئول هفته‌نامه صبح زاهدان در ادامه مصونیت نمایشگاه‌های رسانه‌ای را از آفت، پرهیز از تکرار و کار کلیشه‌ای دانست و گفت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نسبتاً خوب برگزار شد اما برای ایجاد نشاط افزون‌تر باید تنوع فرهنگی بهتری را ایجاد کرد و روند هر سال برگزاری با سال دیگر متمایز باشد.
مزاری سابقه فرهنگی و پیشینه تاریخی سیستان و بلوچستان را بسیار غنی عنوان کرد و افزود: سیستان و بلوچستان استانی دانشگاهی است و ظرفیت رشد فرهنگی را دارد اما به دلیل حاشیه‌سازی‌ها به ویژه در مسائل امنیتی که بر مردم تحمیل شده نتوانسته جایگاه خود را در کار رسانه‌ای به دست آورد.
وی حمایت از نشریات بومی و محلی استان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پهناورترین و مهم‌ترین استان کشور از نظر فرهنگی و استراتژیکی سیستان و بلوچستان است که توجه بیشتر مسئولان مربوطه را می‌طلبد.
مسئول دبیرخانه کمیسیون اجتماعی فرهنگی کلانشهرهای کشور از عملکرد متولیان فرهنگی در استان انتقاد کرد و عنوان کرد: با وجود ظرفیت‌ها و مزیت‌های فراوان فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که در استان هست اصحاب رسانه باید با همت و تلاش مضاعف عملکرد مسئولان را شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند تا خدمات دولت بهتر برای مردم مشخص شود.
مزاری آسیب‌شناسی از فرآیند برگزاری نمایشگاه‌های مطبوعات و خبرگزاری‌ها را پس از اتمام توسط گروه‌های تخصصی و کارشناسی امری ضروری عنوان و گفت: الگوپذیری از کارهای مثبت دیگران از جمله نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی موجب مشارکت و جذابیت بیشتر نسل جوان می‌شود.
وی برآیند مطبوعات و نشریات مکتوب را در حال انزوا دانست و افزود: مسئولان فرهنگی چنانچه برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده برای این امر نداشته باشند به زودی شاهد به فراموشی رفتن این نشریات به ویژه در نسل جوان خواهیم بود.
مدیر مسئول هفته‌نامه صبح زاهدان به بد‌اخلاقی‌های برخی سیاسیون در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ندانم‌کاری‌ها و بد‌اخلاقی‌های برخی موجب شده تا مردم از عرصه سیاست فاصله بگیرند و میل و اشتیاق مشارکت را نداشته باشند.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول