اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زاهدان:

برای سالم‌سازی جامعه از تذکر لسانی می‌توان بهره گرفت

خبرگزاری فارس: فرماندار زاهدان گفت: رسالت و هدف اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم از زبان و بیانشان در راستای سالم‌سازی و اصلاح جامعه بهره ‌بگیرند.

برای سالم‌سازی جامعه از تذکر لسانی می‌توان بهره گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان، لطیف صادقی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهم و بزرگ الهی است و ما باید به این فرایض مهم اهمیت بسیاری دهیم.
وی افزود: اگر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود می‌توان جامعه‌ای خالی از گناه و معصیت و جامعه‌ای رو به پیشرفت را مشاهده و به آن لقب اسلامی داد.
قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زاهدان ادامه داد: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر توصیه‌های بسیاری در آیات و روایات شده است و در صورتی که در جامعه اجرایی شود و عمق عملی پیدا کند، تمام احکام و دستورات خداوند در سطح جامعه اجرا و موجب نزول نعمت‌ها و برکات الهی می‌شود.
صادقی بیان کرد: در صورتی که این فریضتین در سطح جامعه عملی و نهادینه نشود، موجب نزول بلاها و گرفتاری‌ها در روی زمین است.
وی تأکید کرد: جامعه بدون توجه به امر به معروف و نهی از منکر از رحمت خدا دور می‌شود چرا که احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است.
فرماندار زاهدان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در سلسله تمام ارزش‌ها و هنجارهای حاکم بر جامعه است و این موضوع مهم برنامه سازنده‌ای است که برای اصلاح ساختار و روابط اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر تشریع شده و از این رو ارزنده‌ترین آثار آن نیز در صحنه اجتماع نمود پیدا می‌کند.
صادقی گفت: در حال حاضر ما بنا به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مرحله زبانی امر به معروف و نهی از منکر هستیم و باید تلاش کنیم این مرحله به خوبی انجام شود.
قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زاهدان تذکر لسانی را نخستین رسالت ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در اجرای طرح تذکر لسانی باید شخصیت و حقوق افراد طبق موازین اسلامی در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: تذکر لسانی آنگاه که شروطش رعایت شود و بر مبنای سنت رسول اعظم(ص) و خاندان طاهرینش تبیین شود ما را از افتادن در ورطه افراط و تفریط در مقوله امر به معروف و نهی از منکر باز خواهد داشت.
صادقی بیان کرد: رسالت و هدف اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم از زبان و بیانشان در راستای سالم‌سازی و اصلاح جامعه بهره بگیرند و این اقدام با عنوان تذکر لسانی در سطح جامعه مطرح است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول