اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لاریجانی در دیدار وزیر خارجه غنا:

مخالفت با دیکتاتورهای مورد حمایت واشنگتن دلیل خصومت‌ورزی آمریکا با ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس گفت که ایران از جنبش‌های انقلابی و مردمی در کشورهای تحول یافته حمایت کرده و به خاطر مخالفت با دیکتاتور‌های منطقه‌ای مورد حمایت آمریکا، همواره در معرض خصومت‌ورزی دولتمردان این کشور بوده است.

مخالفت با دیکتاتورهای مورد حمایت واشنگتن دلیل خصومت‌ورزی آمریکا با ایران است
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، الحاج محمد مومنی وزیر امور خارجه غنا که به ‌منظور دیدار با مقامات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشورمان به سر می‌برد، عصر روز گذشته با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در ابتدای این دیدار، لاریجانی با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تأکید بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، رویکرد نوینی در روابط با کشورهای آفریقایی پدید آمد و مناسبات با مردم ستم دیده کشورهای این قاره، افق جدیدی را تجربه کرد.

وی در این راستا روابط با کشورهای جمهوری غنا را مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی کرد و اظهار کرد: توسعه مناسبات و همکاری‌ها با کشور دوست غنا، ریشه در تفکر اسلامی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران دارد و ایران علاقه‌مند است این روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هر چه بیشتر تقویت شود.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به تحولات اخیر در منظقه شمال آفریقا و خاورمیانه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از جنبش‌های انقلابی و مردمی در کشورهای تحول یافته حمایت کرده و به خاطر مخالفت با دیکتاتور‌های منطقه‌ای مورد حمایت آمریکا، همواره در معرض خصومت‌ورزی دولتمردان این کشور بوده است.

در ادامه این دیدار همچنین الحاج محمد مومنی وزیر امور خارجه غنا روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را خوب و مبتنی بر ارزش‌ها و اصول مشترک ارزیابی کرد و گفت: مناسبات فیمابین جمهوری غنا و جمهوری اسلامی ایران با قدمتی طولانی، براساس احترام و منافع متقابل شکل گرفته و لازم است هر چه بیشتر گسترش یابد و پارلمان‌های ۲ کشور در زمینه تسهیل تعمیق روابط و همکاری‌های فیمابین دارای نقشی کلیدی و حیاتی هستند.
 
وی در ادامه خواستار حمایت هرچه بیشتر مجلس شورای اسلامی از تقویت روند همکاری‌ها، به ویژه اجرایی شدن کمیسیون‌های مشترک ۲ کشور شد.

وزیر خارجه غنا با انتقاد از رویکرد استعماری غرب نسبت به کشورهای آفریقایی خاطرنشان کرد: گسترش روابط با کشورهای غرب ستیز مانند ایران که در مقابل سیاست‌های استعماری غرب مقاومت کرد، برای غنا بسیار مهم است و ایران به‌عنوان الگویی برای ما در مقابله با هجمه‌های گوناگون بیگانگان مطرح است.

در پایان این دیدار لاریجانی از همتای غنایی خود برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول