اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت انجام می‌شود؛

برگزاری جشن "ولایت علوی،اکمال دین نبوی" در زابل

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: جشن "ولایت علوی، اکمال دین نبوی" همزمان با دهه کرامت در بقعه متبرکه سید باقر زابل برگزار می‌شود.

برگزاری جشن "ولایت علوی،اکمال دین نبوی" در زابل
 حجت‌الاسلام والمسلمین منصور هاشمی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این جشن با هدف زنده نگهداشتن واقعه غدیر خم، تجدید بیعت با ولایت و ولی امر مسلمین، مطرح کردن سنت حسنه احترام به سادات و فرزندان رسول الله برگزار می‌شود و به مدت 10 روز ادامه دارد.
وی با بیان آینکه 15 آبان‌ماه همزمان با روز عرفه به عنوان ولایت و نیایش، نامگذاری شده است، افزود: در این روز مراسم معنوی دعای عرفه در برخی امامزاده‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌و بلوچستان تصریح کرد: "ولایت و اطاعت" عنوان دومین روز از دهه امامت و ولایت است که با برنامه‌هایی از جمله برگزاری نماز عید قربان در امامزاده‌های شاخص، دیدار از جانبازان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا همراه خواهد بود. 
هاشمی از "ولایت و جوانان"، "ولایت و قرآن"، "ولایت و ایثار و شهادت"، "ولایت و بانوان"، "ولایت و معرفت"، "ولایت و عترت"، "ولایت و امامزاده‌ها" و "ولایت و وقف" به عنوان دیگر روزهای این دهه نام برد.
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری جشن "ولایت علوی، اکمال دین نبوی"، نمایشگاه غدیر در بقعه سیدباقر زابل دایر می‌شود و کتاب خطبه غدیرخم نیز در اختیار علاقه مندان به شرکت در مسابقه خطبه غدیر قرار می‌گیرد.
هاشمی افزود: تهیه بروشور و توزیع در سطح بقعه متبرکه، برای استفاده عموم مردم با محتوای فرهنگی و مطالب ایام عید غدیرخم و ارسال پیامک با محتوای امامت و ولایت از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در این دهه است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول