اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

زندگینامه میرزا کوچک تدوین شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی آنگونه که بود باید به جامعه شناسانده شود گفت: زندگینامه میرزا کوچک باید تدوین شود.

زندگینامه میرزا کوچک تدوین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نشست تخصصی اعضای کنگره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و 140 شهید روحانی گیلان اظهار داشت: میرزا کوچک جنگلی طلبه تحصیلکرده حوزه علمیه بوده که در راه دفاع از حریم اسلام جان خود را فدا کرد.
وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی نوری در تاریکی بود که درخشید، افزود: تجلیل از شهدا، تجلیل از آرمان آنهاست.
قربانی تجلیل از شهدا را تجهیز نیروها برای ادامه راه آنها خواند و تصریح کرد: گرامیداشت شهدا سبب زنده ماندن انقلاب اسلامی و راه شهداست.
امام جمعه رشت روحانیون را پیشگام عرصه شهادت توصیف کرد و گفت: روحانیت پیشگام انقلاب بوده و در حال حاضر دنیا انقلاب اسلامی را با روحانیت می‌شناسد.
وی، امام (ره) را هدایتگر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: شهدای محراب، مطهری و بهشتی جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
قربانی با اشاره به اینکه روحانیت در جبهه‌ها در کنار رزمندگان قرار داشتند و به شهادت می‌رسیدند، بیان داشت: تجلیل از روحانیت تبلیغات سوء دشمنان را خنثی می‌کند.
نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری میرزا کوچک جنگلی و 140 روحانی شهید استان را افتخار گیلان نامید و ابراز داشت: زندگینامه شهدا باید به درستی تهیه شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی آنگونه که بود باید به جامعه شناسانده شود، تاکید کرد: زندگینامه میرزا کوچک باید تدوین شود.

*یادواره شهدای روحانی در تمام شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان نیز در این جلسه به رتبه نخست برگزاری یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و 140 روحانی شهید گیلان در کشور اشاره کرد و گفت: ستاد کنگره میرزا کوچک جنگلی و 140 شهید روحانی گیلان رسما افتتاح شده است.
حجت‌الاسلام محمد جمالی تجلیل از خانواده شهدای طلبه و روحانی گیلان را برای نخستین بار در کشور عنوان کرد و افزود: نرم‌افزار شهدای گیلان تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین تکلیف طلاب تبلیغ و جذب مردم به طرف اسلام است، اظهار داشت: بسیج طلاب یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها محسوب می‌شود.
جمالی از وجود بالغ بر 3 هزار طلبه و روحانی در گیلان خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد، یک‌هزار و 800 نفر عضو بسیج طلاب و روحانیون هستند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری با راه‌اندازی حوزه‌های بیشتر این تعداد به 2 هزار و 500 نفر افزایش یابد.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان شناسایی و جذب تمام طلاب و روحانیون، ساماندهی طلاب در رشته‌های تخصصی و استفاده از نیروهای طلبه و روحانی را سه مأموریت این سازمان عنوان کرد.
وی، راه‌اندازی سایت ویژه شهدای روحانی، برگزاری یادواره‌های شهدای روحانی و طلبه، اعزام مبلغ و هادیان سیاسی به اقشار مختلف مانند بسیج دانش‌آموزی و دانشجو، تشکیل هسته‌های علمی و پژوهشی، برگزاری جشنواره‌های علمی، فرهنگی و فراخوان مقالات در موضوع‌های مختلف، برگزاری جشنواره ورزشی، خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون، برگزاری اردوهای یک و دو ساله با عنوان «مجمع تحلیل بررسی سیاسی و تربیت و آموزش حلقه‌های معرفتی» در قالب طرح صالحین در سراسر استان را بخشی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بیان کرد.
جمالی با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: امسال 4 هزار و 300نفر روز فعالیت توسط طلاب در مناطق محروم گیلان انجام شده است.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان درباره اعزام مبلغان به راهیان نور اذعان داشت: سال گذشته 250 نفر از روحانیون در راستای پاسخگویی به پرسش‌های دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
وی درصد شهدای روحانی جنگ تحمیلی را چند برابر دیگر اقشار و صنوف خواند و اذعان داشت: تعداد 5 هزار روحانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
رئیس سازمان طلاب و روحانیون گیلان با اشاره به 140 طلبه و روحانی شهید استان، خاطرنشان کرد: وظیفه حفظ آثار گرانقدر شهدای عظیم‌الشأن، تبیین اهداف و آرمان‌ها و نیز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی و آینده به عهده این سازمان است.
وی به کنگره روحانی شهید میرزا کوچک و 140 شهدای روحانی گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: شناسایی روحانیون شهید در استان، جمع‌آوری، حفظ و ماندگار کردن آثار شهدا، معرفی شهدا به جامعه، تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب، آشنا کردن جامعه به‌ویژه جوانان و طلاب با اهداف، آرمان‌ها و حماسه‌آفرینی‌های شهدای روحانی از اهداف این کنگره است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول