اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در گفت و گوی فارس با رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان بررسی شد:

‌حربه جدید هکرها برای سرقت اطلاعات شخصی مردم

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا به مردم سیستان و بلوچستان هشدار داد: به فضاهای مجازی و اینترنتی برای تبادل اطلاعات اعتماد نکنند.

‌حربه جدید هکرها برای سرقت اطلاعات شخصی مردم
محمود پارسافر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به رشد فناوری‌های نوین و استفاده گسترده از اینترنت و استفاده روز افزون از فضاهای مجازی وقوع جرایم یارانه‌ای افزایش یافته و مجرمین اینترنتی مشکلات زیادی را برای جامعه و مردم به وجود آورده‌اند.
وی افزود: در این راستا ناجا با تشکیل و راه‌اندازی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و برنامه‌ریزی‌های دقیق و تدوین قوانین برخورد با مجرمین رایانه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان بیان داشت: بعد از مراحل آسیب‌شناسی رایانه‌ای اقدامات مفید و مؤثری در زمینه جرایم رایانه‌ای انجام شده است.
پارسافر ادامه داد: پلیس فتا با هدف حفاظت از هویت ملی، دینی، ارزش‌های دینی و اسلامی راه‌اندازی شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه راه‌اندازی یک سیستم جدید معمولا مشکلات بسیاری را پیش‌رو دارد، اما راه‌‌اندازی پلیس فتا هم‌اکنون موفقیت‌‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف کسب کرده است.
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم راغب هستند با آسیب‌های اینترنتی آشنا شوند، افزود: بیشترین کاربران حوزه کار فتا مجازی را سنین بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: در محورهای مختلف والدین باید در فضای اینترنت فرزندان خود را کنترل کنند، زیرا اگر کنترل نباشد تهاجم‌های بسیاری در پیش‌روی فرزندانشان قرار دارد.
پارسافر تصریح کرد: والدین به فناوری‌های روز اشراف داشته باشند و همراه با نسل جدید پیش روند و نگذارند به سبب بی‌اطلاعی از علم روز جوانانشان گرفتار شوند.
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هکرهای مختلفی در فضای مجازی منتظر دریافت اطلاعات افراد هستند، گفت: نخستین اتصال مردم به اینترنت می‌تواند ارائه دهنده اطلاعاتشان به هکرها باشد.
وی به کاربران اینترنت توصیه کرد: برای حفظ و حراست از اطلاعات و اسرار خود برای هر فایل وقت گذاشته و مداوم و در مدت کوتاه آن را تغییر دهید، از ترکیب اعداد و حروف و کلمات برای رزم استفاده کنید که شکستن آنها برای متخلفان آسان نباشد.
پارسافر حفاظت از تلفن‌های همراه که قابلیت استفاده از اینترنت را ضروری دانست و گفت: تلفن همراه در حکم رایانه شخصی است و با توجه به اینکه اطلاعات شخصی بسیاری در آن نگهداری می‌شود، نیاز به حفاظت بیشتر در هنگام ورود به فضای مجازی دارد.
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از آنجایی که تلفن همراه ممکن است سرقت رفته و یا گم بشود، از مردم خواست اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در گوشی همراه نگهداری نکنند.
وی خاطرنشان کرد:‌ پلیس فتا به هیچ عنوان خریدهای اینترنتی را توصیه نمی‌کند.
پارسافر با اشاره به بخش مهندسی اجتماعی به مردم بیان داشت: در پست‌های الکترونیکی به فیس‌بوک‌ها اعتماد نکنید، کسانی هستند که به اشکال مختلف در کمین هستند تا اطلاعات فردی شما را به دست بیاورند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف پلیس فضا، تولید و تبادل اطلاعات (فتا) آن است که سامانه‌های اینترنتی را پایش و مراقبت کرده و در صورت تعرض برخورد لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول