اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره بین‌المللی شعر مقاومت اسلامی خبر داد:

انتخاب اشعار برتر کنگره بین‌المللی شعر مقاومت

خبرگزاری فارس: دبیر کنگره بین‌المللی شعر مقاومت اسلامی گفت: با دو مرحله داوری اشعار رسیده به کنگره، 50 شعر برتر در حوزه مقاومت اسلامی انتخاب شد.

انتخاب اشعار برتر کنگره بین‌المللی شعر مقاومت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهروز اثباتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: آثار زیادی به کنگره رسید و ما با هدف کیفیت بخشی به شعرها در دو مرحله آن را بررسی کرده و نهایتا ۵۰ شعر انتخاب شد.
وی با اشاره به میزبانی بوشهر برای دومین کنگره بین‌المللی شعر مقاومت تصریح کرد: استان بوشهر به دلیل پیشینه تاریخی در مبارزه با استعمار و استکبار بهترین مکان برای برگزاری کنگره شعر مقاومت اسلامی بود.
اثباتی گفت: کمتر استانی مثل بوشهر را سراغ داریم که در دوران دفاع مقدس از دریا، هوا و زمین مورد تهاجم دشمن قرار گرفت و این امر نیز دلیل دیگری برای اهمیت بوشهر در حوزه مقاومت اسلامی است.
دبیر کنگره بین‌المللی شعر مقاومت اسلامی افزود: سایتی به نام فردا نیز ویژه کنگره شعر مقاومت اسلامی به منظور پوشش برنامه‌های و آیین‌های مختلف این کنگره رونمایی می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین سه کتاب شامل کتاب شعرا، مجموعه مصاحبه‌های تخصصی، مجموعه مقالات کنگره مقاومت نیز فردا رونمایی و توزیع می‌شود.
اثباتی گفت: همچنین دو جلد کتاب با عنوان ادبیات خارجی و اشعار عربی و همچنین مقالات نتیجه‌گیری کنگره نیز بعد از برگزاری کنگره رونمایی می‌شود.
دبیر کنگره بین‌المللی شعر مقاومت اسلامی با بیان اینکه بوشهر کهکشانی پر از ستاره‌های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر، باید در این استان دبیرخانه‌ای برای نهادینه کردن تاریخ مقاومت اسلامی ایجاد شود.
اثباتی اضافه کرد: شعرای 16 کشور به این کنگره دعوت شدند و عمده‌ترین اشعاری که به دبیرخانه رسیده از شاعران کشورهای عربستان، یمن، لیبی، مصر، افغانستان، تریکه، آذربایجان، هند و مراکش بوده است.
وی افزود: در این کنگره قرار بود چهار شاعر خوب مصری و یک شاعر مطرح عراقی نیز حضور داشته باشند که بنا به دلایلی نتوانستند در این کنگره حاضر شوند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول