اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش:

نیمی از اعتبارات عمرانی استان‌ها سهم هنرستان‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: نیمی از اعتبارات عمرانی اختصاص داده شده به استان‌ها در اختیار هنرستان‌ها قرار می گیرد.

نیمی از اعتبارات عمرانی استان‌ها سهم هنرستان‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد شریف‌زاده ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح هنرستان ولایت در حمیدیه در جمع خبرنگاران، به قابلیت‌های خوزستان برای توسعه این آموزش‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است و تجهیز این هنرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: با وجودی که خوزستان در بخش فنی و حرفه‌ای و کار دانش دچار عقب ماندگی بوده، اما اقدامات امسال در این بخش قابل توجه است به طوری که خوزستان امسال رتبه نخست کشوری را در توسعه فضاهای هنرستانی کسب کرده است.
شریف‌زاده با تاکید بر توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: امسال ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی در اختیار استان‌ها قرار داده شده که ۱۰ درصد از این رقم باید در اختیار هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش قرار گیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان بودجه مستقل در اختیار هنرستان‌ها قرار داده شده که تا کنون ۴۰ درصد این اعتبار اختصاص یافته است.
این مقام مسئول گفت: بر اساس همکاری‌هایی که با شرکت‌های خودروسازی داریم، بخشی از کمک‌های تجهیزاتی از این شرکت‌ها به استان‌ها اختصاص می‌یابد.
وی ویژگی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را انعطاف پذیری آنها عنوان کرد و افزود: به عنوان دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آمادگی داریم پیشنهادات دستگاه‌ها را برای توسعه و ایجاد رشته‌های جدید بررسی و تصویب کنیم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش همچنین افزود: امسال از محل اعتبارات خوزستان ۱۶ میلیارد تومان به تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته که بسیار قابل توجه است و مشکل بسیاری از هنرستان‌ها را برطرف می‌کند.
به گفته وی، با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها در خوزستان، که قطب صنعت و کشاورزی است، می‌توانند جایگزین نیروهای غیربومی مشغول در استان، باشند.
وی تاکید کرد: بر اساس پژوهش‌ها در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای در مقاطع دیپلم، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد جذب بازار کار می‌شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول