اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با صدور یک بیانیه مشترک مطرح شد؛

تأکید رؤسای مجالس ایران و هند بر گسترش تعاملات و مبارزه با قاچاق مواد مخدر

خبرگزاری فارس: رؤسای مجالس ایران و هند با صدور بیانیه‌ای مشترک بر گسترش تعاملات و مبارزه با قاچاق مواد مخدر تأکید کردند.

تأکید رؤسای مجالس ایران و هند بر گسترش تعاملات و مبارزه با قاچاق مواد مخدر
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، در جریان مذاکرات رؤسای مجالس ایران و هند که در فضای دوستانه و آکنده از حسن تفاهم و صمیمیت برگزار شد، طرفین پیرامون مسائل مورد علاقه از جمله گسترش روابط دوجانبه تحولات منطقه‌ای و بینالمللی و ضرورت رایزنی مستمر و منظم دو کشور گفت‌و گو و در موارد زیر به توافق رسیدند.

- طرفین با استناد به مشترکات فرهنگی و تاریخی میان دو ملت و باتوجه به دورنمای مناسبات مودت آمیز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند، حمایت خود را از گسترش و تحکیم مناسبات در زمینه‌های سیاسی اقتصادی و فرهنگی اعلام کردند.

- طرفین ضمن عنایت و توجه به تقویت مراودات مردمی و پارلمانی بین دو کشور به عنوان عامل مهمی در تقویت روابط دولت‌ها، بر همکاری و گسترش مناسبات بین کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور و نیز گروه‌های دوستی پارلمانی تأکید کرده و ارتباط مستمر نمایندگان مجالس دو کشور و تبادل دوره‌ای هیئت‌های بین دو کشور را مورد تشویق قرار دادند.

- طرفین بر ضرورت ارتقا سطح مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور، به ویژه در حوزه‌های انرژی و گردشگری توافق کردند.

- طرفین علاقه‌مندی خود را به همکاری بیشتر میان مجالس دو کشور در اتحادیه بین المجالس جهانی اعلام داشتند.

- طرفین بر حمایت مجالس دو کشور از مقابله با پدیده افراط‌گرایی و تروریست در منطقه تأکید کرده و آمادگی خود را برای فراهم نمودن بسترهای قانونی لازم دراین زمینه اعلام کردند.

- طرفین با ابراز نگرانی عمیق از افزایش مواد مخدر در منطقه از پیشبرد همکاری میان بخش‌های مربوطه دو کشور برای مقابله با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در منطقه حمایت کردند.

- طرفین ضمن تأکید بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای بر تثبیت و تحکیم امنیت پایدار و رشد و شکوفایی منطقه با مشارکت جمعی کشورهای منطقه تأکید کردند.

- طرف ایرانی ضرورت پیشبرد دموکراسی را از طریق تقویت نهادهای پارلمانی مورد تاکید قرار داد و بر این اساس طرفین از افزایش تعاملات پارلمانی میان دو کشور حمایت کردند.

- مجالس دو کشور خواستار اجرای توافقنامه‌ها و تفاهمنامه‌های بین دو کشور شده و توافق کردند در روند تسریع این توافقنامه‌ها در مجالس خود تسریع کنند.

- در راستای تبادل اطلاعات و تحقیقات علمی پژوهشی، طرفین در مورد انجام پژوهش‌های مشترک در زمینه‌های مورد علاقه و تبادل نتایج بررسی‌ها و مطالعات خود میان مراکز وابسته به مجالس دو کشور توافق کردند.

- طرفین در مورد مبادله کارشناسان مجرب دو مجلس، به منظور تبادل تجربیات سازمانی ارتقا سیستم‌های اداری با استفاده از فناوری‌های نوین و به روز رسانی فرایندهای قانونگذاری توافق کردند.

- طرفین توافق کردند، مجالس دو کشور سمینارهای مشترک پیرامون موضوعات مورد علاقه برگزار کنند.

- طرفین در راستای تقویت مبادلات فرهنگی فی مابین توافق کردند، تمهیدات لازم را برای همکاری کتابخانه‌های دو کشور و تبادل کتاب‌ها و اسناد تاریخی میان آنها اتخاذ کنند.

- خانم میراکومار رئیس مجلس نمایندگان هند مراتب تقدیر و تشکر خود را از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به خاطر مهمانوازی گرم و صمیمانه از وی در طول این سفر ابراز داشت.

میراکومار از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای انجام سفر رسمی به هند دعوت کرد و این دعوت مورد پذیرش قرار گرفت و تاریخ آن از طریق مجاری دیپلماتیک نهایی خواهد شد.

رئیس مجلس نمایندگان جمهوری هند در راستای گسترش و تحکیم همکاری‌های دوستانه به ویژه مناسبات پارلمانی دو کشور در رأس یک هیئت بلندپایه پارلمانی از تاریخ 2 روز پیش به کشورمان سفر کرده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول