اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

طرح حفاظت از طبیعت در خراسان رضوی تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طرح حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی از برنامه‌های راهبردی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان است که بر اساس اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز توسعه تدوین شده است.

طرح حفاظت از طبیعت در خراسان رضوی تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسین آقامیری در جلسه کارگروه اقتصاد کلان برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: در این برنامه پنج شاخص کلی مانند نسبت وسعت زیستگاه‌های خشکی احیا شده به کل وسعت زیستگاه‌های خشکی موجود در استان در نظر گرفته شده که در صورت افزایش سهم خراسان رضوی در این زمینه از 20 به 28 درصد، استان به شاخصی حائز اهمیت در مجامع محیط زیستی بین‌المللی می‌رسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بایستی نگاه به موضوع محیط زیست به موضوعی ضروری و حیات بخش برای نسل امروز و فردا تبدیل شود.
وی برنامه‌های اداره متبوع خود را در دو حوزه محیط زیست انسانی و محیط زیست طبیعی تشریح کرد و خواستار اختصاص منابع مالی بیشتر برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیست‌محیطی شد.
آقامیری با بیان اینکه در حال حاضر نسبت شهرهای دارای مدیریت آلودگی آب، خاک و فاضلاب به شهرهای واجد شرایط برای این مدیریت در استان 3,7 درصد است، افزود: دستیابی به نسبت 28 درصد در این شاخص، یکی از اهداف برنامه مدیریت آلاینده‌ها و پسماندها در خراسان رضوی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت فاضلاب شهری مدیریت شده به کل فاضلاب‌ها در استان را 25 درصد ذکر کرد و ادامه داد: با اجرای برنامه‌های راهبردی، این میزان در مدت اجرای برنامه پنجم توسعه به 60 درصد می‌رسد.
وی از تلاش سازمان‌هایی چون جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت با اجرای برنامه‌هایی مانند کاهش مصرف عمومی آفات، مصرف بهینه آب، استقرار سیستم‌های تصفیه آب و کنترل صنایع آلاینده در حفظ محیط زیست و تامین سلامت جامعه تقدیر کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه بر تدوین برنامه‌های نو با هدف رفع خلأها و موانع توسعه استان توسط کمیسیون‌های مختلف برای ارائه در شورای برنامه‌ریزی خراسان رضوی تاکید کرد.
عباس نیاوند افزود: کمیسیون‌های مختلف این شورا بایستی برنامه‌های خود را بر اساس دو مولفه نیازهای استان و توجه به سقف مالی تعیین شده تنظیم و ارائه کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول