اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

آیت‌الله عمید زنجانی اسلام پویا را تبلیغ کرد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: آیت‌الله عمید‌زنجانی قدرت قلم بسیار بالایی داشت و اسلام انقلابی و پویا را در کتاب‌هایش تبلیغ کرد.

آیت‌الله عمید زنجانی اسلام پویا را تبلیغ کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران صدا و سیمای مرکز قم به تشریح اهمیت جایگاه‌ شغلی افراد در جامعه پرداخت و اظهار داشت: از دیدگاه اسلام هر فرد سه مسئولیت در قبال خود، اجتماع و شغلش در جامعه دارد.
وی نخستین مسئولیت انسان را مسئولیت فردی دانست و افزود: این عالم، عالم تکامل است و انسان باید ابتدا خودش را در مسائلی همچون علم، اعتقاد، عقل، تعهد و تقوی بسازد تا بتواند در ساختن اجتماع موثر باشد.
این مرجع تقلید در ادامه به مسئولیت اجتماعی افراد در جامعه اشاره و عنوان کرد: اسلام دین اجتماعی است و فرد مسلمان در برابر همه انسان‌ها مسئول است و باید به همنوعان خود کمک و آنها را در مشکلات یاری کند.
وی در ادامه اظهار کرد: مسئولیت سوم فرد، مسئولیت شغلی است و هر کس نسبت به شغل خود نوعی مسئولیت در قبال جامعه  دارد که باید به اهمیت آن واقف باشد.
نوری‌همدانی خطاب به مدیران صدا و سیمای مرکز قم اظهار کرد: شغل شما مانند کار حوزویان بسیار حساس است و با روح و فکر مردم سر و کار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جایگاه انقلاب اسلامی و تاثیر‌گذاری آن در سطح بین‌المللی، تصریح کرد: موقعیت شهر قم در کشور ممتاز بوده و به دلیل وجود مرکزیت حوزه‌های علمیه شیعی، مسئولیت‌آفرینی بیشتری دارد.
استاد حوزه با بیان اینکه این انقلاب مخصوص ایران نیست و با تمام دنیا در ارتباط است، عنوان کرد:  امام خمینی(ره) می‌فرمود این انقلاب باید صادر شود و امروز می‌بینیم که این امر به برکت انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته و حرکت‌هایی که در کشورهای اسلامی به وقوع پیوسته و امروز در حال فراگیری کشورهای غربی نیز است، از انقلاب اسلامی الگو گرفته است.
وی ادامه داد: این حرکت‌ها منتظر ارائه الگو توسط جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند به حرکت خود ادامه دهند و جبهه مقدم این الگودهی بای صدا و سیما باشد.
‌نوری‌همدانی افزود: امروز اروپا و آمریکا می‌خواهند ببینند اسلام برای رهایی 99 درصد‌ از چنگال یک درصد چه راهکاری دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی امتیازات نظام اسلامی و رمز ماندگاری آن پرداخت و اظهار کرد: اسلام منابع ثروت طبیعی و ملی را انفال می‌نامد و از نظر فقه ما انفال  در اختیار پیامبر(ص) و بعد از ایشان در اختیار امام معصوم و در غیاب امام معصوم دراختیار ولی فقیه است و باید این منابع طوری به بهره‌برداری برسد که منافع همه مردم تامین شود.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر مبانی اسلام عملی شود یک فقیر بر روی زمین باقی نمی‌ماند، نعمت زیاد و گرانی کم می‌شود و مردم بدون دغدغه و با آرامش زندگی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بیت‌المال باید در اختیار ولی فقیه باشد و ایشان  برآن نظارت کند تا مورد دست‌اندازی فرصت‌طلبان قرار نگیرد، افزود: اسلام با تکاثر و اینکه ثروت جامعه در دست عده‌ای محدود قرار گیرد مخالف است و اینکه اکثریت مردم در فقیر و گرسنگی به سر ببرند، اصلاً پذیرفته نیست.
‌نوری‌همدانی در ادامه عملکرد بانک‌ها را عامل بدبختی مردم در غرب دانست و اظهار کرد: در شهرهایی مانند لندن آسمانخراش‌ترین ساختمان‌ها مختص بانک‌ها است که با دادن وام با سود و اخذ دیرکرد و جریمه سبب می‌شوند مردم روز به روز تنگدست‌تر شده و به فقر بیشتری دچار شوند و در مقابل صاحبان بانک‌ها روز‌به‌روز مرفه‌تر می‌شوند و اسلام، بانکداری به این شکل را قبول ندارد.
وی اخذ مالیات‌های سنگین را مشکل دیگر کشورهای اروپایی دانست و افزود: در اسلام پرداخت مالیات طوری تنظیم شده که افرادی که درآمدشان بیشتر از مخارجشان است آن را بپردازند ولی امروز می‌بینیم  به این شکل نیست و همه یکسان مالیات پرداخت می‌کنند و همین مسئله نیز سبب از بین رفتن توازن در جامعه می‌شود.
این مرجع تقلید خطاب به مسئولان صدا و سیما اظهار کرد: انتظاری که از شما در شهر قم می‌رود این است که مطالبی را تولید کنید که دوای درد مردم و حلال مشکلات آنها باشد زیرا همه چشم‌ها در دنیا به انقلاب اسلامی و مردم ایران دوخته شده و این فرهنگ‌سازی کار شماست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یوم‌الله 13 آبان تصریح کرد: واقعه 13 آبان باید ریشه‌یابی و تبیین شود که امام در چه وضعی در 13 آبان آن مطالب را بیان کردند و نتیجه چه شد که تببین این مسائل و روشنگری برای مردم مهم‌ترین وظیفه صدا و سیما است.
‌نوری‌همدانی با تقدیر از پخش برنامه‌های رادیو معارف خاطر‌نشان کرد: شاخص‌های تاثیرگذار را برای معرفی به مردم انتخاب کنید و کارهای اثرگذار آنها را برای مخاطبان بازگو کنید تا مردم دریابند که اسلام و انقلاب با چه زحماتی به اینجا رسیده است.
وی در پایان ضمن یادآوری خدمات شایان آیت‌الله عمید‌زنجانی به اسلام و حوزه‌های علمیه عنوان کرد: آیت‌الله عمید قدرت قلم بسیار بالایی داشت و اسلام انقلابی و پویا را در کتاب‌هایش تبلیغ کرد و زحمات زیادی کشید تا چهره اسلام ناب و انقلابی را نشان دهد که ایشان و امثال ایشان نمونه‌های خوبی برای الگو‌دهی به مردم هستند و باید خدمات آنها برای مردم تبیین شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول