اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

هزینه جاری دانش‌آموزان در روستاهای یزد 3 برابر شهر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هزینه جاری دانش‌آموزان در روستاهای یزد سه برابر دانش‌آموزان شهری است.

هزینه جاری دانش‌آموزان در روستاهای یزد 3 برابر شهر است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: مدارس استان یزد با وجود نگرانی‌هایی که برای کمبود معلم و کلاس درس داشتیم، کار خود را در وضعیت مطلوبی در سال تحصیلی 91 - 90 آغاز کردند.
وی افزود: امسال حدود 200 هزار دانش‌آموز فعالیت خود را در سراسر استان یزد در 2 هزار آموزشگاه و 8هزار و 957 کلاس درس آغاز کردند.
رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: از مجموع جمعیت دانش‌آموزان استان یزد، 9.7 را دانش‌آموزان ابتدایی، 9.32 درصد را دانش‌آموزان راهنمایی و 8.44 درصد را دانش‌آموزان مقطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
این مسئول یادآور شد: استان یزد بیشترین نرخ فراگیری آموزش به ویژه در مقطع ابتدایی و راهنمایی را دارد و همه افراد لازم‌التعلیم در مقاطع ابتدایی و راهنمایی اکنون در کلاس‌های درس حاضر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، پوشش تحصیلی در مقطع متوسطه را نیز 85 درصد اعلام کرد.
رحیمی‌نژاد با اشاره به پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی استان در روستاها و شهرها ادامه داد: 87 درصد جمعیت دانش‌آموزی استان یزد در حوزه شهری و 13 درصد در حوزه روستایی هستند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان یزد بیشترین هزینه را در روستاها انجام داده، در برخی مناطق روستایی، قیمت تمام شده برای تعلیم دانش‌آموزان سه برابر مناطق شهری است.
رحیمی‌نژاد اضافه کرد: در برخی مناطق روستایی هزینه تمام شده برای هر دانش‌آموز بین یک میلیون و 500 تا یک میلیون 800 هزار تومان است در حالی‌که این رقم برای دانش‌آموزان شهری بین 400 تا 500 هزار تومان است.
این مسئول هزینه‌های جاری را شامل همه هزینه‌هایی که برای تعلیم دانش‌آموز می‌شود به جز هزینه‌های عمرانی اعلام کرد.
وی علت این افزایش هزینه‌ها را پراکندگی روستاها و پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی اعلام کرد.
رحیمی‌نژاد همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون در مدارس استان یزد 450 مدرسه قرآنی مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: قرار بود در هر مدرسه یک کلاس قرآن داشته باشیم، اما ظرفیت در برخی مدارس بیشتر از دو کلاس بوده است.
این مسئول همچنین از راه‌اندازی مجتمع‌های شهری و روستایی خبر داد و افزود: این مجتمع‌ها به تمرکز مدیریت منطقه‌ای آموزش و پرورش کمک می‌کند و وظیفه اصلی آنها اداره مدارس پراکنده و تسریع در انجام امور آنها در حوزه آموزش و پرورش است.
رحیمی‌نژاد عنوان کرد: این مجتمع‌ها سال گذشته در برخی روستاها راه‌اندازی شد و امسال نیز در شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: این هفته یادآور خاطرات ارزشمند و حماسه‌های بزرگی است که هم‌ سن و سالان دانش‌آموزان امروز در دهه 50 و 60 رقم زدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: این دانش‌آموزان باور ارزشمندی را برای مردم این نسل رقم زدند و اعلام کردند که اگر توکل و اعتماد باشد، جوانان توانمند هستند و می‌توانند حوادث خوبی را به وجود آورند.
وی گفت: دانش‌آموزان در عرصه جنگ نرم نیز اگر مدیریت را خود بر عهده بگیرند، حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد و نظام ولایت‌مدار ما را بیمه خواهند کرد.
رحیمی‌نژاد 13 آبان را فرصتی برای تجدید بعیت با آرمان‌های امام و شهدا دانست و متذکر شد: با حضور در راهپیمایی 13 آبان، مهر تاییدی بر انقلاب اسلامی ایران زده خواهد شد.
در این نشست که با حضور معاونان آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان وی نیز به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول