اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از علوم روز در بازاریابی‌های جهانی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و علوم روز در شناخت بازار و بازاریابی محصولات ایرانی تاکید کرد.

ضرورت استفاده از علوم روز در بازاریابی‌های جهانی
به گزارش خبرگزاری فارس در تبریز، احمد علیرضا بیگی ظهر امروز در آیین افتتاح همایش توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: موضوع صادرات و رقابتی کردن آن باید مورد توجه تمام فعالان این عرصه قرار گیرد و تولید محصولات باید بر اساس صادرات و واردات با محوریت صادرات دوباره توجه شود.
وی افزود: تولید یک رقابت جهانی است و باید بهترین و برجسته ترین نام های تجاری در این مسابقه بین المللی شرکت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: توجه به ذائقه جهانی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و حفظ نفت به‌عنوان سرمایه ملی حمایت بیشتری را از سوی دستگاه های اجرایی دولت می طلبد.
بیگی ادامه داد: بر اساس آمارها در نیمه نخست سال جاری امسال با رشد 39.5درصدی صادرات غیرنفتی در کشور مواجه شده ایم که این حاکی از پر رنگ تر شدن صادرات کشور در عرصه اقتصاد جهانی است.
وی اضافه کرد: در این عرصه رسانه‌ها باید با تبلیغ صادرات به‌عنوان یک ارزش امکان توسعه فضای صادراتی را فراهم کرده و افکار عمومی را با مزایای آن آشنا کنیم چرا که صادرات موجب کمبود کالا در داخل و ایجاد گرانی نمی شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ادامه با اشاره به میزان صادرات استان در طول سال جاری گفت: امسال موفق شده‌ایم تا 890 میلیون دلار صادرات از استان به 70 کشور خارجی را داشته باشیم که با احتساب میزان صادرات فنی و مهندسی این رقم به یک میلیارد دلار می رسد.
بیگی، فضای موجود در استان را برای سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب عنوان کرد و افزود: در این امر برای بهبود بیش از پیش شرایط باید تسهیلات بانکی به شکلی روان تر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
 وی تصریح کرد: کاهش زمان پرداخت تسهیلات بانکی از ظرفیت‌های رشد این بخش در کشور است که باید از طریق بانک ها مورد توجه قرار گیرد.
بیگی همچنین گفت: موضوع پرداخت یارانه‌ها به بخش تولید همواره باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات این بخش نیز رفع شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بازار ایران باید گسترده شود، تصریح کرد: ادامه روند فعلی پاسخگوی نیاز اشتغال مردم نیست اما امروز باد موافق در حال وزیدن است و اهل اقتصاد و صنعت آن را نشان داده اند به نحوی که رئیس جمهوری در سفر اخیر خود برای افتتاح یکی از واحدهای تولیدی فولاد در تبریز مقابله با تحریم ها را به این استان حواله داد.
بیگی خاطرنشان کرد: تولید باید بر محور صادرات انجام گیرد تا افق‌های توسعه برای کشور محقق شود.
انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول