اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

حسینی: فعالان حوزه فرهنگ باید از معافیت مالیاتی برخوردار باشند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: کسانی که در فعالیت‌های فرهنگی فعال هستند، باید از حمایت حداقلی مانند معافیت مالیاتی برخوردار باشند.

حسینی: فعالان حوزه فرهنگ باید از معافیت مالیاتی برخوردار باشند
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: وزرای هر دولتی در آغاز کار آن دولت و یا به مواقع لزوم نزد مقام معظم رهبری حضور پیدا می‌کنند و طرح‌هایشان را ارائه می‌دهند که رهبر فرزانه انقلاب پس از شنیدن آن، رهنمودهایی را بیان می‌فرمایند که راهگشای دولتمردان در زمان خدمتگزاری به نظام و مردم خواهد بود و توجه به نظرات معظم له واجب شرعی و قانونی است.
‌‌
وی در ادامه به داشتن بصیرت که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، اشاره کرد و گفت: همه مردم باید اهل بصیرت باشند و مردم باید در یک جامعه انقلابی و اسلامی که همواره مورد تهدید دشمنان داخلی و خارجی هستند، عوامل را بشناسند و مراقبت کنند.

حسینی ضمن اشاره به بصیرت مردم در فتنه سال 88 تاکید کرد: مردم باید پشت صحنه خیلی از قضایا را بدانند مانند حوادثی که در سال 88 اتفاق افتاد و در حقیقت اگر درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم انقلابی و مومن نبود، چه بسا مانند بعضی از کشورهای دیگر، غربی‌ها می‌توانستند به اهدافشان دست پیداکنند اما مردم با بصیرت عوامل فتنه را شناسایی و به اهدافشان پی بردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه آن مسئله مهم باید یادآوری شود، افزود: خوشبختانه 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شد و این نشانگر بصیرت و بیداری مردم بود و هر ساله قرار است که برنامه‌هایی در این روز برپا شود تا مردم همیشه این توجه را داشته باشند.

وی، سهم دولت از بصیرت را عمده دانست و اظهار داشت: چون بیشتر بار اجرایی کشور بر دوش دولت است و دولت بهتر می‌تواند موانع و کسانی را که کارشکنی و سنگ اندازی می‌کنند و همچنین کسانی که طراحی می‌کنند تا نظام یک نظام ناکارآمد و ناموفق باشد را بهتر تشخیص ‌دهد، لذا گاهی اوقات دولتمردان باید این اطلاع‌رسانی را انجام دهند مانند وزارت اطلاعات، که در این زمینه خیلی می‌تواند نقش داشته باشد و زوایای پنهان بعضی قضایا را برای مردم روشن کند.

حسینی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعا باید به سهم خود رویدادهای مختلفی که دشمن در حال سیاه نمایی است و در تلاش است تا چهره نظام اسلامی به عنوان یک الگو و سرمشق برای جهان اسلام معرفی نشود را خنثی کرده و وظیفه ذاتی خود را در قبال نظام انجام دهد.

وزیر فرهنگ اضافه کرد: این وظیفه اعضای دولت و مدیران اجرایی مسئول است که اقدامات بسیار ارزنده‌ای که در کشور انجام شده را در داخل و خارج از کشور تفهیم و اطلاع‌رسانی کنند تا دیگران بدانند چه موفقیت‌هایی را داشته‌ایم.

* ضرورت معافیت مالیاتی فعالین حوزه فرهنگی

وی گفت: کسانی که در فعالیت‌های فرهنگی فعال هستند، باید از حمایت حداقلی مانند معافیت مالیاتی برخوردار باشند.

حسینی همچنین در خصوص برقراری معافیت مالیاتی برای ناشران و کتابفروشان اظهار داشت: با وزارت اموراقتصادی و دارایی در حال مذاکره هستیم تا معافیت مالیاتی برای ناشران و کتابفروشان برقرار شود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: کسانی که در فعالیت‌های فرهنگی فعال هستند، باید از حمایت حداقلی مانند معافیت مالیاتی برخوردار باشند.

وی خاطر‌نشان کرد: اگر اتحادیه ناشران و کتابفروشان در رابطه با برقراری مالیات پیشنهاد خاصی دارند، می‌توانند به وزات ارشاد ارائه کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول