اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌زاهدی:

شناخت امام زمان(عج) مهم‌ترین وظیفه شیعیان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: در معارف اسلامی شناخت امام زمان (عج) مهم‌ترین وظیفه یک مومن است.

شناخت امام زمان(عج) مهم‌ترین وظیفه شیعیان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاضی زاهدی سه‌شنبه شب در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با ذکر این مطلب که در معارف اسلامی، شناخت امام زمان(عج) مهم‌ترین وظیفه یک مومن  است، اظهار کرد: به ما شیعیان و مسلمانان امر شده است که اگر کسی امام زمان(عج) خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است و این مسئله بیانگر اهمیت شناخت امام(ع) است.
وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی از سوی خداوند برای هدایت جامعه آمده‌اند، بیان کرد: امامان نیز از سوی خداوند برای هدایت بشر برگزیده شده‌اند و دارای شاخصه‌های بی‌نظیری همچون عصمت هستند.
‌قاضی‌زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) به تمام احوالات مردم آگاه هستند و امامان(ع) حجت خدا روی زمین و پاسخگوی تمام سؤالات و مشکلات بشر هستند، شیعه در بحث امامت بیشتر تعمق و تاکید را داشته است و مباحث مربوط به سیر تکاملی هدایت بشر از پیامبران تا امامان(ع) در این مکتب نورانی به خوبی نمایان است.
وی در ادامه افزود: علم بی‌کران ائمه اطهار(ع) یکی از ویژگی‌های اصلی ایشان است و تاریخ داستان‌های شگرفی در خصوص علم بیکران این بزرگواران نقل کرده است از جمله آنکه بزرگ‌ترین عالمان ادیان، در پیشگاه حضرات زانوی عجز به زمین زدند و بر علم خدایی ایشان گواهی داد‌ه‌اند.
استاد حوزه با اشاره به علم بی‌کران حضرت امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: بزرگان ادیان مختلف در مقابل ایشان حرفی برای گفتن نداشتند و بسیاری از اقوال تاریخی گواهی بر این ادعا است، امام باقر(ع) همواره به اشکال مختلف به شیعیان و مردم این نکته را گوشزد می‌کردند که ائمه(ع) به احوال آشکار و نهان همه آگاه هستند و دارای قدرت دخل و تصرف در مقدرات هستند.
وی با اشاره به روایتی گفت: روزی شخصی از آفریقا خدمت امام رسید و سلام شخصی به نام راشد را خدمت حضرت تسلیم کرد و امام به وی فرمودند که خدا بیامرزدش او از دوست داران ما بود، در این لحظه آن شخص با ذکر این مطلب که راشد زنده است و من از نزد او به خدمت شما آمده‌ام، فرمودند که چرا تصور می‌کنید که چون او و یا هر شخص دیگری بیماری ندارد نمی‌میرد و سپس فرمودند که او درگذشته است و تو بی‌خبری، سپس فرمودند اگر خیال می‌کنید که از تمام احوالات عالم از شرق تا غرب بی‌خبر هستیم، سخت در اشتباه هستید.
‌قاضی‌زاهدی افزود: اگر شیعیان همواره خود را در محضر امام زمان(عج) ببینند، هیچ گاه گناهی مرتکب نمی‌شوند زیرا امام زمان(عج) از کج روی‌های ما افسرده و ناراحت می‌شوند و ما نباید باعث رنجش ایشان شویم.
وی خطاب به زائران مسجد مقدس جمکران گفت: زائران باید سعی کنند در این مکان به خودسازی پرداخته و در راس همه حوائج، ظهور حضرت ولی عصر(عج) را از خداوند متعال بخواهند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول