اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج که از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان بوده با برگزاری یک بازی تدارکاتی دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج در دهه فجر
محمد شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه کمک به هیئت‌های ورزشی همواره از رئوس برنامه‌های این اداره ‌کل بوده، اظهار کرد: از مجموع 51 فدراسیون فعال در کشور 43 هیئت ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند.
شفیعی تعداد هیئت‌های فعال در شهرستان گچساران را 37 مورد در شهرستان دنا 18 مورد، در شهرستان چرام 20 مورد، در شهرستان بهمئی 22 مورد، شهرستان باشت 14 مورد، کهگیلویه 29 مورد و بویراحمد را 28 مورد ذکر کرد. 
این مسئول مهمترین مشکل ورزش این استان را نداشتن اسپانسر ذکر کرد و ابراز داشت: بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رشد و تعالی این استان و همچنین شناسایی و معرفی محصولات خود به کشور و حتی سطوح بین‌المللی باید به کمک ورزش بیاید.
وی سرانه ورزشی این استان را 78 سانتی‌متر مربع ذکر کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب افق روشنی را برای ورزش کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌کنیم.
شفیعی در پاسخ به سئوالی در رابطه با موفقیت‌های ورزش استان در سال‌ جاری گفت: موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی برنامه محوری را اساس کار و سیاست اصلی حمایت از هیئت‌های ورزشی در این استان ذکر کرد و خواستار برنامه‌ریزی منسجم مربیان برای ارتقای ورزش استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شد.  
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر یک نمونه از موفقیت‌های هیئت ورزشی روستایی عشایری این استان در برگزاری متعدد مسابقات ورزشی گفت: این هیئت در سال گذشته 270 مسابقه داخلی برگزار کرد که در شش ماهه سال 90 تعداد 289 مسابقه برگزار کرده و این نشان دهند فعالیت ارزنده هیئت‌های ورزشی ما در شش ماه گذشته است.
 
 *برای اعزام هیئت‌ها به مسابقات کشوری محدودیتی نداریم
 وی سرانه هر ورزشکار اعزامی به مسابقات کشوری را بدون هزینه‌های ایاب و ذهاب روزانه 20 هزار تومان ذکر کرد و گفت: برای اعزام هیئت‌ها به مسابقات کشوری هیچ‌گونه محدودیتی نداریم.
 شفیعی با قدردانی از حمایت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ورزش این استان و دیدگاه خوب وی نسبت به ورزش بیان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه ورزش شاهد تحولات بزرگی در زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی در این استان خواهیم بود. 
 
* از استان‌های پیشگام در ادغام سازمان تربیت‌بدنی و جوانان هستیم
شفیعی در پاسخ به سئوالی در رابطه با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های پیشقدم در ادغام این دو سازمان بوده که نیروهای سازمان ملی جوانان را در پست‌های مختلف مشغول به کار کرد و در نخستین گام با 32 تشکل سازمان مردم نهاد جلسه گذاشته و شرح وظایف آنها را یادآوری کردیم و توصیه‌های لازم را به آنها داشتیم ولی چارت سازمانی تشکیل اداره کل ورزش و جوانان هنوز به دست ما نرسیده است.
 
*ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج که از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان بوده با برگزاری یک بازی تدارکاتی دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
شفیعی افزود: این ورزشگاه در سال‌های گذشته 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در چند ماه اخیر این پیشرفت به 73 درصد رسیده است.
وی در خصوص تیم فوتبال شهرداری یاسوج که در لیگ دسته یک کشور حضور دارد، اظهار کرد: این تیم با کادر فنی خوب و استفاده 50 درصدی از بازیکنان بومی زمینه صعود به لیگ برتر فوتبال کشور را دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امیدواریم برخی مشکلات تیم برطرف شود چرا که امسال تنها دغدغه ما برای این تیم صعود به لیگ برتر است.
شفیعی تصریح کرد: پرمخاطب‌ترین ورزش دنیا فوتبال است و در کشور ما نیز این ورزش پر‌رنگ‌تر نشان داده شده و در این استان نیز با نگاه ویژه‌ای به آن می‌نگریم.
وی ادامه داد: 70 درصد از یک میلیارد و 400 میلیون تومان سهم ورزش از اعتبارات فرهنگی سفر هیئت دولت به استان در آینده نزدیک اختصاص خواهد یافت که می‌تواند به ورزش ما به‌ویژه فوتبال کمک خوبی کند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد 9 نفر از فوتبالیست‌های این استان در لیگ‌های برتر کشور حضور دارند که نشان از استعداد‌های ناب جوانان این استان در فوتبال است.
وی از وضعیت ورزش بانوان این استان اظهار رضایت کرد و گفت: توجه به ورزش بانوان یک ضرورت است که برنامه‌های خوبی در آن هیئت دارند و ما هم بر اساس برنامه و چشم‌اندازی که تعریف کرده‌اند از نظر اعتباری آنها را حمایت می‌کنیم. 
شفیعی از افتتاح پنج پروژه مهم ورزشی با اعتبار 942 میلیون تومان خبر داد و گفت: سالن ورزشی مارگون، سالن ورزشی شهرک پورشریف لوداب، زمین ساحلی والیبال یاسوج، سالن زورخانه سی‌سخت، سالن 1200 نفری سی‌سخت، زمین ساحلی هندبال، زمین ساحلی کشتی و زمین ساحلی کبدی از مهمترین این پروژه‌ها به شمار می‌رود. 
انتهای پیام/ح10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول