اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر:

42 دهیاری به دهیاری‌های استان بوشهر اضافه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر گفت: در استان بوشهر تا سال گذشته تعداد 223 دهیاری راه‌اندازی شده بود که با پیگیری‌هایی که انجام شده در سال جاری تعداد 42 دهیاری به دهیاری‌های استان بوشهر اضافه شد.

42 دهیاری به دهیاری‌های استان بوشهر اضافه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین عالی‌نژاد عصر امروز در  جمع خبرنگاران اظهار داشت: 25 هزار دهیاری در سطح کشور تاسیس شده است و در استان بوشهر تا سال گذشته تعداد 223 دهیاری راه‌اندازی شده بود که با پیگیری‌هایی که انجام شده در سال جاری تعداد 42 دهیاری به دهیاری‌های استان بوشهر اضافه شد.
عالی‌نژاد گفت: در حال حاضر تعداد 265 دهیاری در سطح روستاهای بالای 20 خانوار استان بوشهر فعالیت دارند.
وی خاطر‌نشان کرد: علاوه بر اعتباراتی که از طرف استان و شهرستان در شورای برنامه‌ریزی تصویب می‌شود اعتبارات خاصی هم از طریق سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اختصاص داده می‌شود.
عالی‌نژاد عنوان داشت: در سال گذشته حدود 6 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در اختیار دهیاری‌های استان بوشهر برای عمران و آبادانی روستاها اختصاص یافت و علاوه بر آن مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات خارج از حریم به استان تعلق گرفت این در حالی است که در سال 88 مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود.
وی افزود: این امر موجب شد که استان بوشهر در بحث اعتبارات خارج از حریم از رتبه 11 به رتبه سه کشوری برسد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر به ساماندهی ساختمان دهیاری‌ها اشاره و گفت: از محل اعتبارت خارج از حریم احداث 38 واحد ساختمان دهیاری‌ها را در برنامه کاری قرار دارد که تعدادی از آن به اتمام رسیده و تعدادی هم در دست تکمیل بوده و مازاد بر این اعتبارات مجموعا تعداد 50 ساختمان دهیاری در استان بوشهر در حال احداث است.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر گفت: ‌در راستای دفع بهداشتی پسماندهای روستائی و بمنظور مکانیزه نمودن این مهم، 10 دستگاه ماشین الات ویژه دفع پسماند روستاهای ساحلی به دهیاری های استان تحویل گردید.
عالی نژاد اظهار داشت: این ماشین الات از محل اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده و به عنوان سهمیه سال 89 خریداری و در اختیار دهیاری‌های روستاهای ساحلی قرار داده شد .
وی افزود : این خودروها که همگی از نوع " کمپرسی 5 تن" هستند با صرف اعتباری معادل 4.5 میلیارد ریال خریداری که در هفته جاری به 10 دهیاری استان تحویل شد.
وی با اعلام این که نوسازی ناوگان حمل و نقل دهیاری‌های استان در دستور کار است یادآور شد: با احتساب 102 دستگاه خودرو واگذاری به دهیاری‌ها از بدو تاسیس تا پایان سال 87، 82 دستگاه خودرو خریداری شده در سال گذشته  و 10 دستگاه کمپرسی واگذاری به دهیاری‌ها در سال جاری از محل سهمیه سال 89 ، در مجموع تعداد 194 دستگاه ماشین آلات از سوی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور به ناوگان حمل و نقل دهیاری‌های استان الحاق شده است.
مدیر کل دفتر روستائی استانداری بوشهر اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بدنبال ادامه این روند در سال 90 هستیم و سایر دهیاری‌های واجد شرایط استان به این نوع ماشین آلات خدماتی و عمرانی مجهز می‌شوند‌.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول