اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر خبر داد:

پرداخت 136 میلیون ریال غرامت بیماری کارگران ساختمانی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: امسا‌ در قبال دریافت حق بیمه‌ها مبلغ 136میلیون و 900 هزار ریال به عنوان غرامت ایام بیماری و مستمری بازماندگان به کارگران ساختمانی استان بوشهر پرداخت کرده است.

پرداخت 136 میلیون ریال غرامت بیماری کارگران ساختمانی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالمجید رازه عصر امروز در کارگروه بررسی نحوه محاسبه و اخذ حق بیمه‌ای کارگران ساختمانی در بوشهر اظهار داشت: طبق ماده 5 قانون و تبصرهای مربوطه بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب مجلس شورای اسلامی در مواردی که انجام کارهای‌‌ ساختمانی مستلزم اخذ پروانه کار  است مراجع ذی‌ربط مکلفند صدور پروانه را منوط به ارائه رسید پرداخت حق بیمه برای هر متر مربع سطح زیربنا یا معادل حداکثر چهار درصد(4%) حداقل دستمزد ماهانه در سال کنند.
وی با بیان اینکه این قانون از اهمیت ویژه‌ای برای حمایت از کارگران حوزه معاونت حوزه ساختمان برخوردار است، افزود: قیمت منطقه‌ای با ارزش معاملاتی عرصه هر متر مربع، متراژ زیر بنا واحد، ضریب حق بیمه واحد ساختمانی به ازاء متراژ زیربنا و حداقل دستمزد ماهانه در زمان مراجعه متقاضی از عوامل موثر در تعیین حق بیمه واحدهای ساختمانی است.
مدیر ارشد تأمین اجتماعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی 50 درصد حق بیمه تعلقه مورد تخفیف قرار می‌گیرد و در حال حاضر 50 درصد  از حق بیمه واحدهای ساختمانی آن مطالبه می‌شود.
رازه عنوان داشت: در این مصوبه مجلس شورای اسلامی آمده است صندوق تأمین اجتماعی در قبال دریافت حق بیمه مکلف به پرداخت هزینه‌های درمانی و یا برقراری مستمری در صورت حادثه ناشی از کار با توجه به مقررات موجود به شاغلین است.
وی افزود: در سال گذشته تعدادی از کارگران بر اثر حادثه ناشی از کار در سطح استان حادثه دیده و فوت شده‌اند و تأمین اجتماعی نیز در 6 ماه اول سال ‌جاری در قبال دریافت این حق بیمه‌ها مبلغ 136میلیون و 900 هزار ریال به عنوان غرامت ایام بیماری و مستمری بازماندگان به کارگران ساختمانی استان بوشهر پرداخت کرده است.
سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر با تأکید بر اینکه حمایت از این قشر آسیب پذیر و زحمتکش‌ وظیفه همگان است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به وظیفه ذاتی خود حمایت از این اقشار را سرلوحه کار قرارداده و کارفرمایان و اشخاصی که اقدام به حمایت مسکن می‌کنند با پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی تمامی مسئولیت‌های حمایتی در زمان حال و آینده را به عهده سازمان تأمین اجتماعی قرارداده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول