اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی:

دریافت‌کنندگان تندیس جشنواره نامزد لوح تداوم فن‌آفرینی می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: شرکت‌کنندگانی که در دوره‌های پیشین جشنواره موفق به دریافت لوح تندیس جشنواره شده‌اند، می‌توانند نامزد دریافت لوح تداوم فن‌آفرینی شوند.

دریافت‌کنندگان تندیس جشنواره نامزد لوح تداوم فن‌آفرینی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سروش علیمرادی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور برگزاری جشنواره ملی فن‌آفرینی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره نخستین جشنواره ملی است که خارج از تهران برگزار می‌شود.
وی درباره تغییرات این دوره از جشنواره بیان داشت: فن‌آفرینانی که نوآوری، فناوری و توان اجرایی خود را در خدمت علوم انسانی و هنر قرار داده و نتیجه آن ارائه محصول و خدمت به جامعه مانند ساخت انیمیشن، کارتون، فیلم‌های سه بعدی و بازی‌های کامپیوتری در بخش فن‌آفرینان است، لوح فن‌آفرینی داده می‌شود. 
دبیر هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره بورس ایده به بورس فناوری تبدیل می‌شود، ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل قسمت‌های بورس عرضه، فروش و ایده از قسمت‌هایی بوده که به جشنواره امسال اضافه شده است.
وی با بیان اینکه در بورس عرضه و فروش فناوری، طرح‌های نیمه‌صنعتی که دارای توجیه اقتصادی و مستندات معتبر هستند، ارائه می‌شوند، افزود: منظور از بورس ایده نیز ایده‌های فناورانه‌ای است که دارای مدل، ماکت و یا نمونه اولیه باشند.
علیمرادی اضافه کرد: جشنواره منطقه‌ای طرح کسب و کار استان خراسان رضوی، مسابقه طرح کسب و کار دانشجویی دانشگاه‌های فارس و همچنین جشنواره‌ها در استان‌های اصفهان، گیلان و کرمانشاه از جمله جشنواره‌های همکار با هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی است.
وی افزود: مسئولان برگزاری این جشنواره‌ها مراحل داوری را در استان‌های خود انجام داده و برترین‌ها و برگزیدگان‌ خود را به جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی معرفی می‌کنند.
دبیر هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: جشنواره شیخ بهایی به لحاظ بعد محتوایی و نظام داوری در کشور منحصر به فرد است.
علیمرادی افزود: هدف این جشنواره در زمان آغاز به کار آن، توسعه فرهنگ کارآفرینی در سطح ملی بود که پس از محقق شدن این هدف و رشد این فرهنگ در جامعه به سراغ تبدیل علم به فناوری و فناوری به ارزش افزوده رفتیم تا این موضوع نیز در جامعه رشد یابد.
وی ادامه داد: پس از گذشت سه دوره نخست، طی چهار دوره بعدی، توسعه و ترویج فرهنگ فن‌آفرینی و توجه به افرادی که تکنولوژی را به محصول تبدیل کرده و آن را به بازار عرضه می‌کردند، مد نظر قرار گرفت و پس از آن، حوزه فعالیتمان را توسعه داده و تصمیم بر ارزیابی ایده‌ها گرفتیم تا طرح‌های نیمه صنعتی به جشنواره ارائه شوند.
دبیر هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره حرکت رو به جلویی داشته و حوزه فعالیت آن در هر دوره توسعه یافته است، گفت: جشنواره ملی شیخ بهایی از بعد محتوایی و نظام داوری در کشور منحصر به فرد است و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فضایی را ایجاد کرده تا افرادی که صاحب ایده بوده، آن را به محصول تبدیل کرده و بر روی ایده‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند بتوانند در آن شرکت کنند.
علیمرادی بیان داشت: امسال هدف از برگزاری جشنواره، توسعه آن بر اساس جهت‌گیری کشور در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم کردن شرایطی است که طی آن تمامی اقشار جامعه بتوانند در بخش فن‌آفرینی از نقطه آغاز تا پایان شرکت داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول