اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان:

تبعید امام منشاء پیروزی انقلاب بود

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان گفت: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و عراق منشاء پیروزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

تبعید امام منشاء پیروزی انقلاب بود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز بهلولی ظهر امروز در هشتمین یادواره لاله‌های جاویدان اظهار داشت: در روز 13 آبان سه رخداد مهم اتفاق افتاده است که شامل تبعید امام خمینی (ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است.
وی با اشاره به اینکه تبعید 15 ساله امام خمینی (ره) در راستای رسیدن به اهداف و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، بیان کرد: مقاومت امام خمینی در رسیدن به آرمان‌های انقلاب رمز موفقیت وی بود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه آمریکا با تسلط 32 ساله خود بر ایران در نظر داشت طرح‌های خود را به نتیجه برساند، ادامه داد: استکبار جهانی درصدد جلوگیری از ترویج اسلام برآمده بود.
وی با تاکید بر طرح کاپیتولاسیون تصریح کرد: با وجود 80 هزار مستشار خارجی در ایران با تصویب این طرح کشور ما زیر یوق اسارت می‌رفت.
بهلولی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در راستای اسلام ‌زدایی در ایران سوگند به کتاب‌های مختلف را به جای قرآن را مقرر کرده بود، ادامه داد: ‌اعلام موضع و افشاگری امام خمینی (ره) در این زمینه موجب شکست دشمنان شد.
وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 و شهادت دانش‌آموزان در سال 57 نیز از رخدادهای مهم روز 13 آبان محسوب می‌شود، اضافه کرد: این امر بیانگر آن است که دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط رهبری و ولایت بودند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان شهادت را یک افتخار دانست و گفت:‌ شیرینی و لذتی که شهادت دارد موجب ترس دشمنان از جوانان ایرانی است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی ایجاد روحیه شهادت در میان مردم بود، افزود:‌ شهادت در راه ولایت و خدا موجب سعادت انسان است.
بهلولی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در جوانان ایران احیا کرد، تصریح کرد: جوانان قبل از انقلاب توانایی ابراز وجود در عرصه‌های مختلف را نداشتند.
وی با بیان اینکه جهاد علمی و ارتقای سطح علمی در کشور ایران امروزه زبانزد است، گفت: بر اساس بررسی‌های سازمان یونسکو ارتقای علمی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از 110 به 70 رسیده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول